Az elmúlt év sikertermékének karrierje váratlanul megtörni látszik, ráadásul az eddig eladott készülékek több mint negyedét is feltörik, hogy a kizárólagos hálózaton kívül is használhatók legyenek.
Semmi sem változtathat az iPhone piacra lépésnek fontosságán, mégis úgy tűnik, hogy az eddig töretlen siker megszakadhat. Az idén januári MacWorld-ig négymillió példány fölötti értékesítést produkált a pálca nélküli érintőképernyős kategóriát újraértelmező telefon, ami kivételes eredménynek számít. Az Egyesült Államokban az Apple kizárólagos partnere az AT&T telefontársaság. Az ő kereskedelmi adataik szerint a kereslet az utóbbi időben jelentősen megcsappant. A jelenség meglehetősen furcsa, úgy tűnik, hogy a készülék elvesztette az újdonság erejét, illetve a divat picit tovább lépett. Ez azért is valószínű, mert az iPhone-nak továbbra sincs sorozatgyártás és globális terjesztés alatt álló igazi vetélytársa, a riválisok hasonló telefonjait még éppen csak bejelenttették. A készülékekből az eddigi értékesítések miatt az AT&T túlrendelést adott le, és mind a szolgáltatónál, mind a gyártónál hegyekben állnak az eladatlan modellek. Az Apple ettől függetlenül abban reménykedik, hogy csak pillanatnyi visszaesésről van szó, az idei negyedévben tapasztalható visszaesés ellenére változatlanul úgy vélik, hogy 2008 során 10 millió iPhone-t értékesíthet az időközben egyre erősödő konkurencia ellenére. A tervek teljesülése esetén is kérdés azonban a nyereség mértéke, mivel az Apple az exkluzív szerződés miatt részt kap az előfizetők forgalma után is. Az amerikaiak azonban nem veszik jó néven, hogy erővel egyetlen szolgáltatóhoz kötik őket, és akaratukon kívül kell hűségszerződést aláírniuk. Ennek eredményeképpen az AT&T adatai szerint a szerződésbe kényszerített előfizetők 27 százaléka az általa választott egyéb szolgáltatónál aktiválta a készüléket, ez pedig nem csak az AT&T-nek, de az Apple-nek is bevételkiesést jelent.