Vinnai Balázs, az IND Group ügyvezetője ma sajtótájékoztatón jelentette be a cég által kifejlesztett új mobilbanki megoldást. Az IND iMobile Banking alkalmazás szélessávú, mobilinternet-kapcsolattal rendelkező, nagy képernyős okos telefonokon (iPod, Nokia, Samsung,, SonyEricsson) és különböző PDA eszközökön futó banki szoftver. Olyan bank ügyfeleihez telepíthető, ahol már létezik internetbank. Az értékesítés ma kezdődik, a megoldás iránt azonban máris több hazai bank érdeklődött. Az IND Group egyik célja, hogy külföldön tevékenykedő pénzintézeteknél is megismertesse banki szoftverét. Az alkalmazást az IND miskolci székhelyén dolgozó közel 50 fős innovatív termékfejlesztési csapat négy hónapos munkával fejlesztette ki.
Nyíri József, az IND technológiai igazgatója mutatta be élőben az alkalmazást, minden olyan tulajdonságot kihasznál, ami egy korszerű, számítógéphez közelebb álló hordozható készüléket jellemez: GPRS/3G szélessávú internet hozzáférés, nagy, színes kijelzők, érintőképernyős technológia. Az iMobile Banking megoldás tervezésekor figyelembe vették, hogy a céleszközöknek általában nincs teljes értékű billentyűzetük vagy magas felbontású képernyőjük.
Az IND iMobile Banking főbb jellemzői
Az alkalmazás gyors hozzáférést biztosít a felhasználók bankszámláihoz, a velük kapcsolatos információkhoz, egy titkosított és biztonságos adatcsatornán. Az alkalmazás könnyen skálázható, egy-egy meglévő banki rendszeréhez könnyen hozzáigazítható. A böngésző alapú alkalmazás a mobiltelefonok operációs rendszerétől független. Ikon alapon működik, könnyen navigálható menüvel rendelkezik. A támogatott tranzakciók a következők: lekérdezések, számlainformáció, valuta átváltási adatok, tőzsdei információ, bankkártya adatok, számlatörténet, keresés a tranzakciók között, pénz átutalása, betétlekötés, bankkártya limit módosítása. Az alkalmazás, amely egy platformon biztosítja a fióki, internetes, mobilos és call-centeres bankolás lehetőségét, állandó GPRS / 3 G adatkapcsolatot igényel, ezért az alacsony sávszélességű kapcsolaton (2-3 éves „közönséges” mobiltelefonokon) nem működik.
A bemutató érintőképernyős okos telefon használatával történt. A különböző banki tranzakciók (egyszerű átutalás, számlainformáció-lekérdezés, utasbiztosítás megkötése, mobilfeltöltés, bankkártya limitek beállítása, betétlekötés, árfolyam-lekérdezés, hiteltörlesztési információk) egyenkint max. 5 képernyőmozgatással voltak végrehajthatók.
Kérdésre válaszolva, az IND vezetői hangsúlyozták, a szoftvert a velük szerződött bankok bocsájtják majd – feltételezésük szerint ingyen – saját ügyfeleik rendelkezésére. A Prím Online online biztosággal kapcsolatos kérdésére kapott válasz szerint a jelenlegi internetes bankolásnál használatos összes biztonsági, védelmi funkció az IND mobiltelefonos megoldásánál is beállítható és használható.
További információ