A Time Warner feldarabolja és részletekben értékesíteni szeretné azt az AOL-t, amely az egyesüléskor még egy súlycsoportban volt a médiabirodalommal, mostanra azonban régi fénye erősen megkopott.
Az America Online valaha a vezető internetszolgáltatónak számított az Egyesült Államokban, egy igen népszerű keresőprogrammal, jelenleg azonban mindkét területen jelentősen visszaszorult. Egyes elemzők szerint a Time Warner utóbbi időben tapasztalt gyenge szereplésében oroszlánrésze van az AOL küszködésének, így nem véletlen, hogy a tavaly novemberben kinevezett új vezérigazgató is ehhez a problémához nyúl legelőször. Steve Case volt AOL-vezér még 2005-ben távozott az egyesített vállalattól, így aztán a Warner-vezetés kénytelen megoldani a helyzetet: Jeffrey Bewkes először is szétválasztja az AOL internetszolgáltató és web-portál részlegeit, és mindkettőhöz befektetői partnert keres. A lényeg abban van, hogy külön-külön: az internetszolgáltató üzletágat például a Comcast vagy egy hasonló cég vehetné meg, akár a Time Warner Cable kábeltársaság egy részével együtt is, ugyanis a cég ezen a területen is csökkenteni szeretné jelenlétét.
Az internetes portál eladása keményebb diónak ígérkezik, ha ugyanis a Microsoft megvenné a Yahoo-t, aligha szeretné rögtön az AOL keresőprogramos tartalomszolgáltató részlegét is megszerezni. A Google viszont amolyan ősellenségnek számít, akinek a Time Warner nem szívesen adná be a derekát, ugyanakkor más szóba jöhető partner nem nagyon akad a piacon. Bewkes egyébként némileg ellentmondásosan nyilatkozott az ügyben, ugyanis azt mondta, hogy az AOL az eladás nélkül is versenyképes maradna, holott a részleg nyeresége 70%-kal csökkent csak a tavalyi utolsó negyedévben.