A Yahoo váratlanul bejelentette, hogy 160 millió dollárért egy online videótechnológiával foglalkozó vállalatot vásárol fel, a lépés nagyban növelheti a Yahoo összértékét a Microsofttal folytatott felvásárlási tárgyalások során.
Az üzlet tulajdonképpen önmagában sem kis volumenű, ám ami igazán érdekessé teszi, az a stratégiai pozíciókra kifejtett hatása. A Maven Networks felvásárlásával a Yahoo új oldalát mutatja, és nyiltan a Google babérjaira tör. A vállalat természetesen rendelkezik keresővel, online fotóalbummal, és most a videók terén erősít, ami a YouTube felvásárlás óta a Google egyik biztos pontja volt. Mivel a Microsoft és a Google egyértelmű ellenfelekké váltak az elmúlt időben, a Yahoo számára fontos árfelhajtó tényező lehet, ha felmutatják egy YouTube-szerű potenciálisan milliókat vonzó videómegosztó oldal létrehozásának lehetőségét. A vállalat ugyan tett olyan megjegyzéseket, melyek a Microsoft vételi ajánlatát rosszindulatúnak nevezték, és elhatárolódtak tárgyalások folytatásától, ám a tapasztalat szerint egy 44,6 milliárdos üzlet esetében ez nem sokat jelent. Jó példa erre az Oracle és a BEA Systems esete, ahol a az első ajánlatok után mindkét fél kígyót-békát kiabált a másikra, kizárva bármilyen üzlet létrejöttét, majd a színfalak mögött megegyeztek és néhány héttel később a legnagyobb egyetértésben bejelentették a milliárdos fúzió létrejöttét.