A Heathrowt üzemeltető BAA megkezdi a miniatűr RFID rádiófrekvenciás nyomkövetővel ellátott csomagkezelés tesztelését, a hathónapos időszakban először a Dubaiba közlekedő járatokon alkalmazzák a megoldást.
Az elképzelés szerint a nagyobb ruházati és könyvesboltokban már alkalmazott RFID azonosítókat helyeznek el minden egyes csomagon, ezzel megkönnyítve kezelésüket, illetve a netán mégis elkavarodott csomagok visszajuttatását. A 150 ezer fontos költséggel beindított projekt az high-tech újdonságokra nyitott Emirates légitársaság járatain fog először üzemelni. Ez azért is jó tesztpálya lesz, mert a forgalom számottevő, de mégsem túl magas, naponta átlagosan öt járatról van szó, mintegy 1500 körüli utasszámmal. Ez összesen várhatóan havi 50 ezer csomag RFID kezelését jelenti, ami augusztusra, a tesztidőszak lezárultára megfelelő képet adhat a rendszer eredményességéről, esetleges hibáiról. A hatékonyság növelésére mindenképpen szükség lenne, erre jó példa az InsureandGo utasbiztosítási cég kimutatása, mely szerint 2007 januárja és júniusa között 85 százalékkal nőtt az elveszett poggyászok száma, ami napi 12 csomagot jelent. Az RFID-s megoldásoknak azonban mindig van egy kényes oldala is, sok utas egyáltalán nem szimpatizál a nyomonkövethető megoldásokkal, és számos civil jogvédő szervezet is aggodalmasnak találja az ilyen rendszereket.