HP stratégia a tartalomkészítés és -publikálás közötti szakadék áthidalására

forrás Prim Online, 2008. február 15. 16:10

A HP most bemutatott stratégiája az otthoni felhasználóktól a nagyvállalatokig, minden ügyfélszegmens számára lehetővé teszi az eddig nem publikált multimédia tartalmak hasznosítását.

A Photo Marketing Association (PMA) szakkiállításán a HP több olyan kiskereskedelmi fotónyomtatási megoldást és -szolgáltatást is bemutatott, amelyekkel az otthoni fehasználók személyre szabhatják fotóikat és egyedi kreatív anyagokat publikálhatnak, a kiskereskedelmi vállalatok pedig csúcshatékonysággal végezhetik munkájukat.

Tekintve, hogy három analóg-digitális átállás már jelenleg is zajlik – a filmgyártás, a telefónia és a televíziózás terén – és mind több analóg folyamat alakul át digitálissá (pl. a könyvkiadásban), a digitális tartalom mennyisége gyors ütemben nő. Az IDC ágazati elemző cég arra számít, hogy a következő években a korábbi volumen hatszorosának megfelelő új információ jelenik meg a „digitális univerzumban” évente: az információ összmennyisége 161 milliárd gigabájtról várhatóan 988 milliárd gigabájtra nő a 2006 és 2010 közötti időszakban. A 2006-ban létrehozott, rögzített és replikált digitális információtömeg mintegy 3 milliószor több, mint a könyvnyomtatás feltalálása óta megírt könyvek információinak összessége.
Az ebben rejlő lehetőséget felismerve a HP stratégiát dolgozott ki a létrehozott és a ténylegesen publikált, fogyasztható tartalom között húzódó szakadék áthidalására:

·    Segít ügyfeleinek létrehozni, elérni, kezelni és publikálni tartalmaikat
·    Új publikálási lehetőségeket teremt
·    A web és szoftvereszközök felhasználásával támogatja a teljes tartalomkészítési, ‑kezelési és ‑publikálási környezetet.
·    Ezeket a képességeket a gyorsan bővülő vertikális piacokon is alkalmazza.

A programot a HP Képalkotási- és Nyomtatási Üzletágán (IPG) belül tavaly ősszel létrehozott Webszolgáltatási és szoftverüzletág irányítja.

A digitális átalakulás ösztönzése


A digitális tartalomkészítés és a publikálás közötti szakadék a digitális fotózás piacán a legnyilvánvalóbb, ahol óriási különbség van az elkészített és a publikált vagy kinyomtatott képek mennyisége között. E különbség áthidalása érdekében a HP eszközöket biztosít ügyfeleinek fotóik személyre szabásához és a testreszabott kreatív tartalom publikálásához. A kiskereskedelmi fotókörnyezetben a cég segít digitális publikációs központtá alakítani a hagyományos fotólaborokat. Az új környezet a hagyományos nyomatokon túl a gazdag digitális tartalmak – pl. fotóalbumok, poszterek, naptárak és más kreatív fotótermékek – készítését is támogatja.

Ezt a célt szem előtt tartva a HP több megoldással is kiegészítette kínálatát. Ezek egyike az új HP Photo Center – a kiskereskedelmi cégek meglévő laborinfrastruktúrájába jól beilleszthető sokoldalú, méretrugalmas, kis helyigényű digitális nyomdai megoldás. A rendszer tartalmazza az új HP Photosmart ml1000 Minilab nyomtatót, a piac leggyorsabb és legsokodalúbb száraz technikával működő tintasugaras fotónyomtatási rendszerét, valamint a hatékony és könnyen kezelhető új HP Photosmart pm2000e Microlab nyomtatót. Mindkét termék az innovatív digitális termékeket elismerő DIMA 2008 díj birtokosa.

A HP Photo Center elemei közé tartozik a fotóalbumok, naptárak, üdvözlőkártyák és egyéb publikált otthoni tartalom készítését támogató HP Photosmart cl2000 Creative nyomtató, és egy új rendelésfogadó állomás, amely 17 hüvelykes kijelzővel és képernyőn végezhető navigációval könnyíti meg a kreatív tartalom publikálását.

A HP Photo Center innovatív szoftvercsomagokkal segíti a kiskereskedelmi cégek back-office folyamatait (pl. eszközkonfigurálás, számlázás és jelentéskészítés). A rendszer rendeléskezelő funkcióval támogatja a nyomtatási feladatok teljesítését, és távfelügyeleti megoldással gondoskodik arról, hogy a rendszerek folyamatosan az ügyfelek rendelkezésére álljanak.

A „Webről az üzletbe” („web-to-store”) nyomtatási piac fejlődésének támogatása

A HP szintén bejelentette új szolgáltatását, melynek köszönhetően a HP Snapfish felhasználói az interneten megrendelt egyedi posztereiket még a megrendelés napján átvehetik az Egyesült Államok területén a Staples 1400 másoló- és nyomtatószalonjainak bármelyikében.

A 14,99 dollártól kezdődő áron rendelhető posztereket HP Designjet nyomtatóval, kétféle méretben készítik el az üzletekben (40 x 50 cm illetve 50 x 76 cm). Az ügyfelek nem csak egy képet, hanem max. 30 képből álló kollázst is rendelhetnek, címet adhatnak a poszternek, és 14 háttérszínből választhatják ki az ízlésüknek leginkább megfelelőt.

2004 és 2007 között több mint 1200 százalékkal nőtt az USA-ban a webalapú kiskereskedelmi nyomtatás piaca. A HP adatai alapján az e piacon készülő nyomatok száma már meghaladja az 1,2 milliárdot. Ebből a mennyiségből 1 milliárd nyomat készült a Snapfish online fotószolgáltatási hálózat közvetítésével.

A HP a PMA-n:

A HP szakértője, David Murphy is részt vett a digitális fotózás témakörében szervezett PMA Visionaries panelbeszélgetésen. A beszélgetés résztvevői azt járták körül, miként lehet a digitális technológiával hozzásegíteni az otthoni felhasználókat fotóik tökéletesítéséhez és újszerű, izgalmas módon történő publikálásához.