Az elektronikai tartozékok forgalmazásával foglalkozó magyarországi Hama Kft. 2,7 milliárd forint bevételt ért el 2007-ben, a cég idén 3 milliárd forint bevétel elérését tervezi - közölte a cég az MTI-vel.
A cég közlése szerint a bevétel 37 százalékát teszi ki a memóriatermékek és a számítástechnikai kiegészítők forgalmazása, az otthoni szórakoztatóelektronikai termékek kiegészítői 26 százalékos részt hasítanak ki a teljes bevételből. Ezt követik a fotótartozékok 23 százalékos, majd a mobilkiegészítők 9 százalékos részesedéssel.
A közlemény szerint a németországi központú Hama felvásárolta a francia Thomson híradástechnikai cég tavaly felszámolt tartozék- és kiegészítőportfoliójából megmaradt készletét és a jövőben a fej- és fülhallgatókat, az univerzális távirányítókat és szobaantennákat, mint kiegészítő "vendégmárkákat" forgalmazza.
Hangsúlyozzák, hogy ezeket az eszközöket később fejlesztik és gyártani is fogják, a Hama azonban nem jogutódja a Thomsonnak.
Az akvizícióból - mivel a Thomson termékeket Magyarországon is forgalmazzák - a magyarországi leányvállalat egymillió euró forgalombővülést remél.
Az idei beruházásokkal kapcsolatban közölték, hogy a cég tervezi raktárbázisának mintegy 2000 raklappal történő bővítését, mintegy 1,2 millió euró költségvetéssel.
A Hama által forgalmazott SanDisk memóriakártyák piaci részesedése 31 százalék - ezzel, illetve az audió-, videó-, antenna- és komputerkábelek területén a cég piacvezető Magyarországon.
A 70 millió forint saját tőkével rendelkező magyarországi Hamát 1993-ban alapították, a cég 100 százalékban a Hama GmbH & Co KG tulajdona és negyven főt foglalkoztat.
A németországi Hama-t 1923-ban alapították Drezdában, jelenleg 16 ezer multimédia kiegészítőt forgalmaznak (ebből 5 ezret Magyarországon).
A cég 11 leányvállalatánál 2000 főt foglalkoztatnak világszerte.