A BusinessWeek információi szerint nem sokan érdeklődnek a Motorola leáldozóban lévő mobiltelefon osztálya iránt. Az üzleti sikertelenség negatív hatással van a vállalat piaci értékére is.
Az amerikai gazdasági magazin hírül adta, hogy a Motorola fénye olyannyira megkopott, hogy még az ázsiai gyártók is nyíltan kijelentették, hogy nem szándékoznak felvásárolni az amerikai konszern gyengélkedő telefonrészlegét. Még az a tény sem elég kecsegtető számukra, hogy a fúzió által betörhetnek az amerikai piacra. A banki szakemberek és a piaci elemzők is egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy a vállalatnak semmi esélye sincs arra, hogy a közeljövőben értékesítse veszteséges üzletágát. Az elemzők becslése szerint a vállalat mobilrészlegének az értéke nem haladja meg a 8 milliárd dollárt, holott a Motorola abban bizakodott, hogy megkapja azért a 10 milliárdot is. Az amerikai gyártó képviselői korábban bejelentették, hogy két komoly érdeklődő is van, azok kilétére vonatkozó információt viszont nem közöltek. A Motorola nem zárta ki egy a Sony-Ericsson mintáján alapuló kooperáció lehetőségét sem, ezért sokan az LG-re, Samsung-ra, a kínai ZTE-re vagy a Google-re gondoltak.
A vállalat piaci részesedése egy év alatt 22%-ról 13.8%-ra csökkent, ez pedig a forgalomban is megmutatkozott, ami a negyedik negyedéven 38%-kal volt kevesebb mint az egy évvel azelőtti időszakban. Szakmai körökben úgy tartják, hogy 500 milliótól 2 milliárd dollárig terjedő beruházást kellene eszközölnie a vállalatnak, hogy megújítsa termékpalettáját, és ismét versenyképessé váljon.