A cafeteria rendszerek folytatódó térnyerését, és a komplex, integrált humánügyviteli szoftverek térhódítását várja az idei évtől a piacvezető NEXON, mely 2007-ben 2,6 milliárd forintra növelte bevételeit.
Továbbra is az IT-szektort meghaladó mértékben növekszik a NEXON, melynek bevételei 2007-ben 12 százalékkal emelkedtek. A piacvezető humáninformatikai vállalkozás 2,6 milliárd forintos forgalmának csaknem fele a nexONBÉR bérügyviteli rendszer értékesítéséből származott, melyet többek között olyan új ügyfelek vásároltak meg, mint a Hankook, a Sykes Central Europe, az ITL Group, a Művészetek Palotája, a Zrínyi Nyomda, a BricoStore Hungária, az Athlon Pénzügyi Zrt., valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem. Emellett a vállalat humánerőforrás-menedzsment, valamint beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszereinek értékesítéséből, továbbá bérszámfejtés outsourcing és oktatási üzletágainak bevételéből közel másfél milliárd forintot könyvelhetett el.
A cafeteria és a komplex HR rendszerek előnyben
A tavalyi évben változtak a magyar vállalatoknak a humáninformatikai megoldásokkal szemben támasztott igényei. "Tapasztalataink szerint egyre inkább jellemző, hogy a nagyobb vállalatok nem csupán egyetlen részfeladatot lefedő szoftvert, hanem komplex, integrált HR rendszert keresnek - mondta Syrjänen-Barkóczy Eleonóra, a vállalat stratégiai és kereskedelmi igazgatója. - A HR szoftverek már nem csupán a toborzást és kiválasztást, a személyügyi és munkaidő nyilvántartást szolgálják, hanem megoldást nyújtanak a karrier- és utódlástervezésre, a kompetenciák értékelésére, a kompetenciadeficit megállapítására, valamint a teljesítmény menedzselésére is. Ugyanakkor a humáninformatikai szoftverekkel szemben ma már egyre inkább elvárás, hogy az alapvető HR funkciókat dolgozói önkiszolgáló rendszerekkel segítsék. Ezeket a piaci igényeket szolgálja ki a nexONHRM humánerőforrás-menedzsment rendszer, melynek elemei a HR teljes területét lefedik."
A nexONHRM részeként elérhető a 2007-ben bevezetett nexONTD képzés-fejlesztés, valamint nexONPM teljesítménymenedzsment modul is. Utóbbi az Isther Humán Tanácsadó Kft.-vel történő együttműködés eredményeképpen kompetencia alapú értékelést tesz lehetővé, ezáltal hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfelek még objektívebben mérhessék fel munkavállalóik teljesítményét. E rendkívül összetett folyamatot a NEXON szoftveres alkalmazásai segítik.
A korábbi évek trendjének megfelelően tavaly tovább erősödött a cafeteria rendszerek térnyerése is. Tavaly mintegy kétmillió munkavállaló részesült az adómentes, s így a vállalatok számára költségcsökkentő béren kívüli juttatásokból. Syrjänen-Barkóczy Eleonóra véleménye szerint e tendencia még tovább erősödhet, figyelembe véve a rendszer rugalmas működését elősegítő idei változásokat, és a béren kívüli juttatásokra fordítható keretösszeg növekedését.
NEXON céginformáció:
2006 (ezer Ft) 2007 (ezer Ft)* Árbevétel 2 338 834 2 623 468 Üzemi eredmény 146 165 286 400 Adózott eredmény 126 379 242 258 Saját tőke 435 478 677 736 Hosszú lejáratú kötelezettségek - -
* Előzetes eredmények
Az egyes üzletágak eredményei:
Üzletág |
A legfontosabb eredmények 2007-ben |
nexONBÉR bérügyviteli rendszer |
120 új ügyfél választotta a nexONBÉR-t. |
nexONHRM humánerőforrás-gazdálkodási rendszer |
Elkészült a nexONTD képzés-fejlesztés, valamint a nexONPM teljesítménymenedzsment modul. |
nexONTIME beléptető- és munkaidőnyilvántartó rendszer |
Egyre több nexONSOURCE ügyfél egészíti ki igénybe vett szolgáltatásait a nexONTIME rendszer dolgozói önkiszolgáló felületével. |
nexONSOURCE outsourcing szolgáltatás |
Több mint 30 új ügyfél. |
nexONEDU Oktatási Központ |
Elindult a bérügyintézők OKJ-s oktatása, melyen októbertől több mint 50 fő vett részt. |