A DisplaySearch piackutató legfrissebb adatai szerint a tavalyi utolsó negyedévben a tajvani Acer több noteszgépet forgalmazott, mint a Dell, így átvette tőle a második helyet a HP mögött.
Az Acernek ebben sokat segített, hogy a cég tavaly megvásárolta a Gateway és a Packard Bell gyártókat, ám a saját márkaneve alatt futó laptopok eladásai önmagukban is megközelítették a Dell forgalmát. Az összegyűjtött adatok alapján a piacvezető Hewlett-Packard 6 millió, a most már második Acer 25 millió, a Dell pedig 4,64 millió noteszgépet értékesített 2007 utolsó három hónapjában. A negyedik helyen a Toshiba végzett 2,86 millió, az ötödiken a Lenovo 2,73 millió, a hatodikon a Fujitsu 1,62 millió, a hetediken a Sony 1,59 millió, a nyolcadikon az Asus 1,56 millió, a kilencedik helyen pedig az Apple 1,34 millió eladott noteszgéppel. A többi piaci szereplő együttvéve 5,55 millió hordozható PC-t forgalmazott.
További érdekes adat, hogy a legnépszerűbb formátum a 15,4”, 1280 x 800 képpontos képernyővel ellátott laptopoké volt, ezeket jóval lemaradva követék a 14,1” képernyős modellek. Mivel a noteszgép-szegmens évek óta a számítógépes piac legdinamikusabban növekvő ágazata, a Dell-t nyilvánvalóan érzékenyen érinti a piacvesztés, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a néhány évig a világ legnagyobb gyártójának számító vállalat éppen egy a piaci helyzetének javítását szolgáló stratégiai átszervezés kellős közepén tart.