A Sixt 2007-ben újabb márkákkal bővítette flottáját, valamint megerősítette internetes jelenlétét. A 2006-ban elindult leasing üzletág sikereit pedig jól mutatja, hogy a magyarországi képviselet elnyerte Leggyorsabban Fejlődő Sixt Leasing Partner díjat.
A Sixt Magyarország sikeres évet zárt, melynek hátterében a vállalat jól átgondolt stratégiája, a hatékony marketing- és salestevékenység, a gépkocsiflotta folyamatos bővítése, valamint az internetes jelenlét erősítése áll. "Az online foglalásaink a hagyományos formáknál is nagyobb mértékben, megközelítőleg 70 százalékkal növekedtek, így havi 160-170 foglalással az összes bérlés közel egyötödét teszik ki - emelte ki Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője. - Ennek egyik oka, hogy egyre több vállalati partnerünk, akik korábban e-mailben vagy faxon küldte el foglalását, áttért erre a jóval kényelmesebb formára." Az interneten keresztül ugyanakkor többnyire magánszemélyek foglalnak autót, jellemzően néhány napra. Érdekesség, hogy legtöbben csupán 1-2 héttel a bérlés előtt gondolnak a kölcsönzésre, a legnépszerűbbek pedig az alsó- és középkategóriás autók.
80 százalékos kihasználtság
A fejlődés eredményeként 2007-ben számos új modellel bővült a Sixt bérautóflottája, így például már olyan exkluzív márkák is megtalálhatóak a vállalat kínálatában, mint a Mercedes C-osztály, vagy a más autókölcsönzőnél nem elérhető Mini Cooper. Többek között ennek köszönhető, hogy tavaly 15 százalékkal nőtt a gépkocsipark mérete, mely jelenleg közel 400 bérautóból áll, és jó háttérként szolgál a leasing üzletág számára is. "Saját rent a car flottánkból igény esetén rövid időn belül tudunk csereautót biztosítani tartós bérleti ügyfeleink számára. Emellett bérleti igényeikre is gyorsan tudunk reagálni, ami kimagasló rugalmasságot biztosít számukra" - tette hozzá Dévai Gábor.
A rent a car forgalmi mutatói is tovább javultak a megelőző évhez képest. Míg 2006-ban átlagosan havi 650-700 bérleti esemény történt, addig 2007-ben már havi 800-900, miközben a kihasználtság átlagosan 80 százalék volt, sőt a főszezont jelentő nyári hónapokban - különösen a nagy turistalátványosságnak számító Forma-1 Magyar Nagydíj idején - még a 90 százalékot is meghaladta. A vállalat 2008 végéig újabb 120-150 gépkocsi beállítását tervezi.
Népszerű a tartós bérlet
A magáncélra használt autó, vagy a vállalati flotta megvásárlása helyett egyre többen választják a tartós bérletet. A konstrukció népszerűségét jól mutatja, hogy a Sixt 2006-ban létrehozott leasing üzletága az elmúlt évben jelentős növekedést ért el. A vállalatnak olyan ügyfelekkel sikerült együttműködést kialakítania, mint a Levi's, a Kerakoll, az Avaya, vagy az Adverticum Zrt., így összesen mintegy 2500 cégautó flottakezelési feladatait látja el. Továbbra is az Opel Astra és Vectra, a Ford Focus és Mondeo, valamint a Volkswagen Passat a legkeresettebb márkák, az előző évekhez képest azonban egyre többen keresik a Saab modelleket is.
A partnerek számának, valamint a kezelt flotta méretének folyamatos növekedése vezetett odáig, hogy a vállalat 2007-ben a rövid távú autóbérlési üzletágtól elkülönülő céget hozott létre Sixt leasing - Wallis Autópark-kezelő Kft. néven. A vállalat felkészült szakemberei a teljes körű flottakezelés mellett tanácsadással is segítik partnereiket. Az üzletág eredményességét igazolja, hogy a Sixt AG 85 partnerországa közül 2007-ben Magyarország nyerte el a Leggyorsabban Fejlődő Sixt Leasing Partner címet. A döntés során az anyavállalat bírálóbizottsága az ügyfelek számát, valamint az elért forgalmat vette figyelembe. A díjat Regine Sixttől, a Sixt AG elnökétől vehette át Dévai Gábor a franchise partnerek éves találkozóján.