A Fraunhofer intézet a hannoveri CeBIT-en többek között egy olyan reklámplakátokba szerelhető technológiát is bemutatott, amely figyeli a járókelők arckifejezését, a kapott adatokból pedig lehet következtetni a kampány sikerességére.
A német kutatók által kifejlesztett megoldás egy kamera segítségével próbálja meg leolvasni a szemlélők kedélyállapotát azok mimikájából. A rendszer beazonosítja a gyalogosok fejét, megfigyeli a szemek formáját, az ajkak görbületét, és még több tucat más szempont alapján mérlegel, végül pedig megállapítja, hogy az illető az adott pillanatban boldog vagy szomorú, esetleg meglepett vagy talán teljesen érdektelen annak arckifejezése. A jövőben az ezen technológiával felszerelt reklámplakátok aztán folyamatosan továbbítanák a kapott információkat egy központi szerverhez, az összesített adatok alapján pedig a hirdetők megtudhatják, hogy milyen mértékben kelti fel a fogyasztók érdeklődését az általuk népszerűsített termék vagy szolgáltatás.
A Fraunhofer intézet munkatársai szerint az autóiparban is alkalmazható volna a megoldás; a rendszer észlelné, ha a volánnál ülő személy alvásközeli állapotba kerül, és még időben figyelmezteti.