Az Unió döntésével az utolsó jelentős akadály is elhárult a két vállalat összeolvadása, és az internetes reklámpiac átalakulása előtt.
Az Európai Bizottság illetékes szervei rábólintottak a Google és az élvonalbeli online reklámkiszolgáló összeolvadására. A 3,1 milliárd dolláros óriásüzlet ezzel az előre megszabott április 2-án esedékes határidő előtt megkapta a zöld lámpát. A kedvező döntés ugyan nem meglepő, de nem is automatikus, hiszen a tapasztalatok szerint az európai hatóságok jóval komolyabban veszik piacvédelmi feladatukat, mint a Bush kormányzat két adminisztrációja idején amerikai társszerveik. A felvásárlás ellenzői az üzlet megkötésekor azzal érveltek, hogy az internetes reklámpiacon meghatározó szerepet betöltő DoubleClick és a Google összeolvadása jelentős piackorlátozó hatással bír majd. Ennek oka, hogy a Google ugyan leginkább keresőjéről, vagy videós oldalairól ismert, ám bevételeinek túlnyomó többségét az ilyen szolgáltatásokhoz köthető reklámtevékenységből szerzi. Ez pedig azt jelentheti, hogy nem teljesen két különböző profilú vállalat fuzionál, hanem két egymás tevékenységét jelentős részben lefedő cég. A Google üdvözölte a számára kedvező döntést, és bejelentette, hogy ezzel gyakorlatilag lezártnak tekinti a fúzió kérdését.