A Microsoft Office Sharepoint Server 2007 alapú portál megoldás egyedülálló módon támogatja az IT munkatársak, rendszer- és alkalmazásgazdák napi munkáját az egyén és a munkacsoportok, vezetők szintjén egyaránt.
A portál egységes, központi információforrást képez az egyes üzemeltetési feladatok ellátásához, könnyű és gyors hozzáférést biztosít a szabályzatokhoz, eljárásrendekhez, tudásbázishoz és képes a vállalatnál használt felügyeleti és menedzsment rendszerek (pl. MS System Center) által összegyűjtött adathalmaz elemzésére, áttekinthető megjelenítésére. A portál használatával az egyes munkatársak és az üzemeltetett rendszerek minőségi mutatói is jól kezelhetők, követhetők a számos kijelző és statisztikai modul segítségével. Az Atigris Informatika az elsősorban több telephelyen, nagyszámú kiszolgálót és munkaállomást üzemeltető vállalatoknak szánt megoldás kialakítása során a vonatkozó ajánlások mellett felhasználta saját, nagyvállalati IT rendszerek üzemeltetésében szerzett gyakorlatát is.
Néhány informatikán kívüli felhasználási terület:
· Cafeteria program támogatása
o munkavállalói igények felmérése
o automatikus és gyors igénybegyűjtés
o igények értékelése, aggregációja
o kimutatások
o igényteljesítések nyomon követése
o stb.
· tipikus igény bejelentés – jóváhagyás – engedélyezés – igény-kielégítés – visszajelzés
o folyamatok betartatása
o formanyomtatványok használata
o teljes körű adatgyűjtés, ami a pontos, minőségi feldolgozáshoz szükséges
o kiértesítések, munkaszervezés automatizálás
o nyomon követhetőség (hol akadt el, hol tart, mennyi időt vett igénybe, ki milyen gyorsan lép, stb.)
o folyamatszervezéshez megfelelő bemenő információk állnak rendelkezése folyamatosan és percre készen
· helpdesk vagy diszpécser jellegű munkamenetek kiszolgálása (típusigények gyűjtése, rendelkezésre álló erőforrások monitorozása, feladatkiosztás, teljesítés készre jelentése, stb.)
· űrlapkezelés alapú ügyintézői munkák támogatása
· vállalati belső igények gyűjtése, kielégítése (pl. karbantartók munkájának szervezése)
· belső vállalati GYIK
· tudásbázisok (gyors felépítés, karbantartás, keresés)
· dokumentumok kezelése (nagy mennyiségű dokumentum tárolása, keresése, érvényességi idők kezelése): pl. vállalati belső szabályzatok, igazgatói utasítások, körlevelek, stb.
· projektszerű működés támogatása
o elektronikus feladatkiosztás és visszaellenőrzés
o elemzések
o statisztikák
o nyomon követhetőség és számonkérés
o határidő figyelés
o projekt során keletkezett levelek és csatolmányaik automatikus archiválása (gyűjtés, tárolás, keresés, stb.)
· szerződéstárak kezelése
· egyszerű iktató funkció, amely képes a papír alapú kiváltására
· szabadság nyilvántartás, engedélyezés
· üzemi étkezde használatának támogatása
o étlap publikálása
o igények felvétele
o minőségjavítása statisztikák alapján
o gazdaságosság növelése (miből mennyit vegyek a főzéshez)
o visszajelzések (név nélkül: finom, ehetetlen, szívesen ennék több főzeléket, stb)
· vállalati eseménynaptár