Új intranet portál alkalmazás az Atigristől

forrás Prim Online, 2008. március 13. 14:14

A Microsoft Office Sharepoint Server 2007 alapú portál megoldás egyedülálló módon támogatja az IT munkatársak, rendszer- és alkalmazásgazdák napi munkáját az egyén és a munkacsoportok, vezetők szintjén egyaránt.

A portál egységes, központi információforrást képez az egyes üzemeltetési feladatok ellátásához, könnyű és gyors hozzáférést biztosít a szabályzatokhoz, eljárásrendekhez, tudásbázishoz és képes a vállalatnál használt felügyeleti és menedzsment rendszerek (pl. MS System Center) által összegyűjtött adathalmaz elemzésére, áttekinthető megjelenítésére. A portál használatával az egyes munkatársak és az üzemeltetett rendszerek minőségi mutatói is jól kezelhetők, követhetők a számos kijelző és statisztikai modul segítségével. Az Atigris Informatika az elsősorban több telephelyen, nagyszámú kiszolgálót és munkaállomást üzemeltető vállalatoknak szánt megoldás kialakítása során a vonatkozó ajánlások mellett felhasználta saját, nagyvállalati IT rendszerek üzemeltetésében szerzett gyakorlatát is.

Néhány informatikán kívüli felhasználási terület:

·    Cafeteria program támogatása
o    munkavállalói igények felmérése
o    automatikus és gyors igénybegyűjtés
o    igények értékelése, aggregációja
o    kimutatások
o    igényteljesítések nyomon követése
o    stb.
·    tipikus igény bejelentés – jóváhagyás – engedélyezés – igény-kielégítés – visszajelzés
o    folyamatok betartatása
o    formanyomtatványok használata
o    teljes körű adatgyűjtés, ami a pontos, minőségi feldolgozáshoz szükséges
o    kiértesítések, munkaszervezés automatizálás
o    nyomon követhetőség (hol akadt el, hol tart, mennyi időt vett igénybe, ki milyen gyorsan lép, stb.)
o    folyamatszervezéshez megfelelő bemenő információk állnak rendelkezése folyamatosan és percre készen
·    helpdesk vagy diszpécser jellegű munkamenetek kiszolgálása (típusigények gyűjtése, rendelkezésre álló erőforrások monitorozása, feladatkiosztás, teljesítés készre jelentése, stb.)
·    űrlapkezelés alapú ügyintézői munkák támogatása
·    vállalati belső igények gyűjtése, kielégítése (pl. karbantartók munkájának szervezése)
·    belső vállalati GYIK
·    tudásbázisok (gyors felépítés, karbantartás, keresés)
·    dokumentumok kezelése (nagy mennyiségű dokumentum tárolása, keresése, érvényességi idők kezelése): pl. vállalati belső szabályzatok, igazgatói utasítások, körlevelek, stb.
·    projektszerű működés támogatása
o    elektronikus feladatkiosztás és visszaellenőrzés
o    elemzések
o    statisztikák
o    nyomon követhetőség és számonkérés
o    határidő figyelés
o    projekt során keletkezett levelek és csatolmányaik automatikus archiválása (gyűjtés, tárolás, keresés, stb.)
·    szerződéstárak kezelése
·    egyszerű iktató funkció, amely képes a papír alapú kiváltására
·    szabadság nyilvántartás, engedélyezés
·    üzemi étkezde használatának támogatása
o    étlap publikálása
o    igények felvétele
o    minőségjavítása statisztikák alapján
o    gazdaságosság növelése (miből mennyit vegyek a főzéshez)
o    visszajelzések (név nélkül: finom, ehetetlen, szívesen ennék több főzeléket, stb)
·    vállalati eseménynaptár