Külföldi lapok arról számoltak be, hogy a Google ismét pert vesztett egy német vállalkozóval szemben, akit azért idéztek bíróság elé, hogy elvegyék tőle a Gmail márkanevet.
Daniel Giersch még 2000-ben jelezte igényét a G-Mail névre, és meg is kapta annak jogait. 2004-ben azonban a keresőóriás is bevezette a GMail nevet, és akkor vették kezdetüket a felek közötti márkajogi csatározások. A német üzletember nem volt hajlandó önként lemondani a hangzatos kifejezésről, ezért bíróság elé vitték az ügyet, amely tavaly egyszer már elutasította az amerikai vállalat kérelmét. Most a Belső Piaci Harmonizációval Foglalkozó Hivatal (OHIM) mondta ki ítéletét, miszerint nem a keresőóriást, hanem Gierschet illetik a márkajogok. A Google azzal érvelt, hogy a két megjelölés között van egy különbség, mégpedig az, hogy az egyikben van egy kötőjel is, a másikban pedig nincs. A bíróság azonban elutasította az indoklást, mondván, hogy a kiejtésbeli azonosság miatt összetéveszthetik a felhasználók a két céget. Németországban tehát továbbra is GoogleMail néven kell futtassa e-mail szolgáltatását a Google, akárcsak Nagy-Britanniában is.
A keresőóriás feltehetőleg fellebbezni fog a döntés ellen az Európai Elsőfokú Bíróságnál.