Alig néhány nappal azt követően, hogy a Sony Ericsson az európai keresletnövekedés lassulásáról számolt be, a Nokia elemzése is hasonló képet fest a fejlett térségek mobiltelefonos piacairól.
A Nokia által közzétett adatok szerint az európai mobilpiac növekedése már tavaly is igencsak lelassult, mindössze 3% volt a 2006-os 16%-kal szemben. Eközben Észak-Amerikában 13-ról 6%-ra, Latin-Amerikában 15-ről 10%-ra, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 68-ról 19%-ra mérséklődött a mobiltelefonok számszerű eladásainak növekedése egy év alatt. Mindezt ugyanakkor 2007-ben még ellensúlyozta a hatalmas távol-keleti piac, ahol Kínát leszámítva a 2006-os 27% helyett 34%-kal, Kínában pedig a tavalyelőtti 29% helyett szintén 34%-kal több mobiltelefont értékesítettek a tavalyi évben.
Sokat mondó adatok, hogy a Nokia szerint 2007-ben az összesen eladott 1,14 milliárd mobil 60%-a a fejlődő térségekben kelt el, és több mint 35% 50 eurónál olcsóbb belépő szintű készülék volt. A felmérés alapján jelenleg 3,3 milliárd mobiltelefon van használatban, ami a világ népességének mintegy 40%-át jelenti, ám tartalékok szinte kizárólag a harmadik világban vannak. Itt viszont az árversenyt lassan egyedül csak a teljes mobilpiac 40%-át birtokló Nokia bírja.
A fejlett országokban egyre inkább kulcskérdés, hogy az emberek hajlandóak-e, és ha igen milyen arányban, drágább és többet tudó készülékekre cserélni sokszor amúgy is túl sok kihasználatlan funkciót kínáló mobiljaikat. Ehhez a mobil szélessávhoz kapcsolódó szolgáltatásokhoz kellene végre megnyerni őket, ebben azonban a szolgáltatók is kulcsszerepet játszanak, főleg az árképzés terén.