A Vodafone magyarországi elindulásában fontos szerepet kapott a szoftverfejlesztő FreeSoft Kft., amely nem egészen két hónap alatt kifejlesztette, beüzemelte és betanította a Vodafone kiskereskedelmi (POS) rendszerét.
A rendszer hetente hét nap, napi 10-12 órában folyamatosan üzemel a négy budapesti Vodafone-üzletben (Campona, Duna Plaza, Mammut, Westend). A rendszer központi szervere a Vodafone kiszolgálóközpontjában található, amelyhez bérelt vonalon kapcsolódik a négy bolti szerver. Az ügyfélkapcsolati boltokban egyenként minimálisan hat kereskedői és egy vezetői munkahely található. A telepített szoftverkonfiguráció és jogosultságkiosztás is figyelembe veszi ezeket a szerepköröket. A központi szerverhez öt menedzseri munkahely is csatlakozik, amelyeken a termék- és szolgáltatástörzs karbantartása, árazás, marketingakciók üzemeltetése és riportok futtatása történik. A FreeSoft megoldotta a központi kiszolgáló csatlakoztatását az Oracle Applications Inventory moduljához, valamint a későbbiekben a General Ledger modulhoz. A FreeSoft teljes mértékben eleget tett a Vodafone követelményeinek, így a mobilcég magyarországi terjeszkedésével összhangban a FreeSoft továbbra is építi a point-of-sale rendszert.
Várható, hogy ez év folyamán további 14 üzletet nyit a Vodafone, amelyekhez a kiskereskedelmi programrendszert a FreeSoft szállítja. Így teljes kiépítésében a magyar cég által szállított rendszer összesen 18 bolti szervert és több mint 100 eladói munkahelyet szolgál majd ki.
További hír, hogy a FreeSoft az egyedi alkalmazói rendszerek fejlesztése, támogatása és szoftverlicencek értékesítése területére elnyerte az ISO 9001 szabvány szerinti minőségbiztosítási tanúsítványt. A kisvállalatból közepes méretűvé átalakuló kft. számára az ISO 9001 tanúsítványt az SGS magyar képviselője adta át. A minőségbiztosítási rendszert a FreeSoft folyamatosan karbantartja, és az élet s az üzleti környezet gyorsan változó követelményeinek megfelelően alakítja.