Az óriásvállalat úgy döntött, hogy értékesítési problémákkal küzdő mobilrészlegét leválasztja az anyacégről, ezzel egyben lehetővé teszi annak értékesítését.
A Motorola történetében nem ismeretlen a vállalatrészek leválasztása és összeolvasztása, mégis meglepetés, hogy a cég két külön vállalattá alakul át. Az egyik a mobiltelefonokkal foglalkozó részleg, a másik a maradék, vagyis főként szélessávval és hálózatokkal foglalkozó egység munkáját viszi tovább. Ez utóbbi vállalat lesz a nagyobb, mivel ide tartoznak az IP videó, vezetéknélküli hálózat, kábeltévés set-top berendezések és a szélessávú hálózati infrastruktúra területek. A Motorola már januárban célzott rá, hogy elkülöníti mobiltelefon részlegét, ám akkor még nem hozták meg az egyértelmű döntés, és időpont sem hangzott el, így csupán futó ötletnek tűnt a felvetés. Tény, hogy a hálózati vállalatban sokkal nagyobb profitlehetőséget látnak az elemzők, így ennek fejlődését visszahúzta a mobilcsoport. A tervek szerint mindkét vállalat tőzsdei szereplő lesz, így átlátható működésük mellett jóval célzottabb befektetést tesznek lehetővé a pénzügyi szereplők számára, mondta Greg Brown, a Motorola vezérigazgatója. Bár erről nem beszélt a cég vezetése, de az elemzők ezt úgy fordítják le, hogy a Motorola lehetőséget ad magának arra, hogy megfelelő vételi ajánlat esetén értékesítse az egész telefonos részleget, és kiszálljon a mobiltelefon készülékek piacáról.