A brit Ofcom hozzájárulását adta egy fedélzeti mobiltelefon-rendszerhez, így újabb akadály hárult el az európai légtérben közlekedő gépeken folytatott telefonbeszélgetések elől.
Az Ofcom mostani döntése egy 2007 októberében kezdődött vizsgálat eredménye, mely a műszaki feltételeket járta körbe. Az Ofcom ugyanakkor minden egyes légitársaságnál külön fontosnak tartja az engedélyeztetést, így ugyan nagy lépést tettek a megvalósítás felé, ez még nem jelent automatikus garanciát. A rendszer lényege, hogy a gépen elhelyeznek a mini-adóvevőt, ez a GSM torony megfelelője. A miniközpont azonban nem a földi továbbjátszókkal, hanem egy kommunikációs műholddal tartja a kapcsolatot, és ez utóbbi sugározza le a jelet a földre, majd a központokon át a vezetéke, vagy mobil készülékekre. A megoldás előnye, hogy mindenki saját készülékét használhatja, nem kell telefonszámokat beütni egy fedélzeti telefonba, és a sorban állást is feleslegessé teszi. Szintén jó tulajdonság, hogy a rendszer már 3000 méteres magasság fölött működőképes, így, ha légitársaságok engedélyezik, már a kezdeti gyors felszállási időszak után, a meglehetősen elhúzódó 10 ezer méterre történő emelkedés során is használhatók lennének a mobiltelefonok, ezzel akár félórákat adva pluszban az utasoknak. A rendszernek még számos biztonsági szűrőn át kell mennie tényleges bevezetéséig, ám rugalmasan továbbfejleszthető, nemsokára 3G változat is készül belőle.