A nők sikeresebbé teszik a Xeroxot

forrás Prim Online, 2008. március 28. 17:28

A Xerox 2008-ban immár öt éve szerepel a NAFE (National Association for Female Executives), az amerikai üzletasszonyok és női szakemberek szervezetének toplistáján. A szervezet minden évben azokat a vállalatokat gyűjti össze, amelyeknél magas a női vezetők aránya, illetve legalább két igazgató e nem képviselői közül kerül ki.

Több kutatás is megerősítette, hogy azok a vállalatok, ahol női döntéshozók is dolgoznak, jóval sikeresebben szerepelnek az üzleti életben. A nők jobbak a csapatmunkában, empatikus készségüket jól kamatoztatják a kapcsolatok építésében, és hajlandóak a kompromisszumokra.  Ezek a tulajdonságok kiemelt szerepet kapnak például a HR, valamint a marketing területén és az ügyfelekkel való kapcsolattartásban. Erre egyre több vállalat ébred rá és szívesen alkalmaznak ezeken az osztályokon női vezetőket. Magyarországon a legfrissebb kutatások szerint csak a felső vezetők 9 százalékát adják a „gyengébbik nem” tagjai, míg a középvezetők közel harmada szintén nő.

A Xeroxnál tavaly 34127 nő dolgozott csak az USÁ-ban, ami az alkalmazottak 32 százalékát jelenti, de a kiemelt vezető beosztásban levők közel ötöde is nő, közülük négyen pedig egyenesen igazgatói székben ülnek. Talán nem meglepő, hogy a Xerox elnök-vezérigazgatója is a „szebbik nemhez” tartozik. Anne Mulcahy 2006-ban a Fortune magazin által készített, a világ tíz legbefolyásosabb női vezetőjét felsorakoztató listán az előkelő második helyet foglalta el. Tavaly óta pedig Ursula Burns elnök asszony személyében a második legfontosabb vállalati pozíciót is nő tölti be. A magyarországi leányvállalat is követi a központ példáját, ugyanis a felsővezetők majdnem fele nő, és az irodai dolgozók több mint fele is e nemhez tartozik. 

A Xerox elkötelezettje azoknak a programoknak, melyek a női munkaerő alkalmazását segítik elő, így az elsők között vezetett be olyan alternatívákat, mint a rugalmas munkaidő, a távmunka vagy a részmunkaidő. A vállalat igyekszik sokszínűvé is tenni a dolgozók összetételét, mert a tapasztalatok szerint nem csak a nemek közötti, hanem a kulturális, származásbéli különbségek is jótékony hatással vannak egy szervezet életére.