Az Avaya bemutatta legújabb megoldását, az Intelligent Presence-t, amely nagyobb biztonságot, gyorsaságot és együttműködést biztosít a jelenlét-alapú, valósidejű kommunikáció használatával. Az Avaya Intelligent Presence a hatékonyabb együttműködés és üzletmenet érdekében, számos forrásból gyűjti össze és integrálja a meglévő jelenlét információkat. A megoldás az egyéni és az üzleti alkalmazásokhoz is csatlakoztatható.
Az Avaya Intelligent Presence lehetővé teszi a különböző forrásokból származó valósidejű információk integrálását, legyen szó akár eltérő protokollokról és platformokról. Az Intelligent Presence összesíti a telefonról, asztali számítógépről és az egyéb Avayától vagy más, harmadik féltől (például Microsoft, IBM és mások) származó jelenléti információkat. Ez a több beszállítós, több protokollos támogatás a legszéleskörűbb információt biztosítja a felhasználók állapotáról. Minél teljesebb képünk van az alkalmazottak jelenlétéről, annál gyorsabbá válik a kapcsolat a dolgozók, a vásárlók, a partnerek és a szolgáltató között, sőt mindez hasznos a jelenlét értékelő és feldolgozó alkalmazások szempontjából is.
„Az Intelligent Presence fokozza a valósidejű üzleti kommunikációt, mivel le fogja dönteni az eddigi fennálló korlátokat, úgy mint a helyszínt, a munkaidőt, a hálózat típusát, a platformot, a csatornát és az eszközöktől való függést.” – mondta Stuart Wells alelnök, az Avaya globális kommunikációs megoldások alelnöke. „Az Avaya Intelligent Presence új távlatokat nyit a jelenlét-tudatos kommunikációban és alkalmazásokban, miáltal a dolgozók közötti együttműködés új szintekre léphet, emellett pedig versenyképes üzleti előnyöket is biztosít.”
Az Intelligent Presence mind belső mind külső kapcsolattartás szempontjából is előnyös a dolgozók számára, hiszen könnyedén és gyorsan kapcsolatba tudnak lépni a kívánt emberrel, akár különböző platformokon, csatornákon keresztül, különböző eszközökkel, így a kommunikáció még hatékonyabbá válik. Ha mindez beágyazódik az üzleti folyamatokba és alkalmazásokba, akkor lehetőség nyílik arra, hogy automatikusan összekapcsolja azokat, akiknek intézkedniük kell az éppen elérhető kommunikációs csatornán keresztül.
A szerver automatikusan frissíti a jelenlét- és elérhetőség információkat, ugyanakkor engedélyezi a felhasználók és vállalatok számára, hogy szabályok és stratégiák alkalmazásával kontrollálják a jelenléti információk elérhetőségét és forrását. Példának az alkalmazott szelektálni tudja, hogy kik érhessék el ezeket az információkat és milyen célból.
A jelenlét információ összekapcsolja a felhasználókat, a szolgáltatásokat és eszközöket a folyamatos valósidejű kommunikáció érdekében.
Az Avaya Intelligent Presence támogatja a már létező jelenlét- és telefon platformokat, valamint egy centralizált rendszert is biztosít a jelenlét információk menedzselésére és szabályozására.
Az Avaya Intelligent Presence a második negyedévben lesz elérhető, az Unified Communications Standard Edition részeként, az Avaya one-XT kliensek és végpontok támogatásával, beleértve a one-X Portal-t, one-X Communicator-t és one-X Deskphone -t. A grafikus kliens alkalmazások egyedülálló felületet biztosítanak majd, melyek megmutatják a pontos, megbízható jelenléti állapotot és kiválasztják a leghatékonyabb kommunikációs csatornát. Ilyenek lehetnek például a megszokott telefonos vagy videós hívások illetve konferenciák. A második negyedévben integrálni fogják a Microsoft Office Communicator-t az Avaya Intelligent Presence-vel, majd ezt követően az év folyamán az IBM Lotus Sametime-t és az Microsoft Exchange-t is. Az Avaya egy SDK-t is a piacra fog dobni, amely az Avaya DevConnect tagjainak és vásárlóinak ad lehetőséget arra, hogy az Avaya Intelligent Presence Server-be integrálják megoldásaikat.