A UPC Magyarország a mai napon elindította tömeges digitális kábeltelevíziós szolgáltatását. Tervei szerint az indulást követő első három hónap során a Családi csomag, illetve az HBO előfizetői Budapesten, Debrecenben, Pécsett, Miskolcon és Székesfehérváron mintegy 70 000 háztartásban térnek át az újfajta szolgáltatásra. Már az első napon 8000 megrendelést regisztráltak. Fokozatos kiterjesztést követően, várhatóan 2010-re már országszerte, a UPC minden szolgáltatási területén valósággá válik a digitális televíziózás. Ezzel párhuzamosan a UPC mától új logóval, letisztult új arculattal és új reklámfilmekkel jelenik meg.
A UPC, mely több mint hét évvel ezelőtt – műholdon keresztül, UPC Direct néven – elsőként indított digitális televíziós szolgáltatást Magyarországon, mostani lépésével ismét jelentős mértékben hozzájárulhat az ország mihamarabbi teljes digitális átállásához. A UPC az újszerű, interaktív lehetőségekkel is ellátott digitális kábeltelevíziós szolgáltatást tömegtermékként vezeti be. Külön előfizethető rétegszolgáltatások bevezetése helyett a UPC a legbővebb kínálatú (Családi) csomagjához és a prémiumszolgáltatásokhoz (pl. HBO) a vidéki városokban eddig alkalmazott analóg konverter berendezéseket díjmentesen és hűségnyilatkozat nélkül korszerű digitális mediaboxokra cseréli le. A digitális szolgáltatásra áttérő előfizetők az analóg csomaggal azonos árszint mellett további 18 csatornával bővebb (összesen 73 adást tartalmazó) kínálatot, elektronikus műsorújságot és intelligens gyerekzárat is kapnak, s akár 5.1-es térhangzású házimozihanggal, az eredeti és a szinkronhang közt váltogatva is élvezhetik a tévéadásokat. Valamennyi mediaboxot beépített szélessávú internetmodemmel is ellátja a UPC, így minden előfizetője interaktív szolgáltatásokat (pl. videójátékok, hírek, információk, elektronikus videótéka) is igénybe vehet majd. Emellett alacsony többlet havidíjért elektronikus műsorrögzítővel felszerelt, illetve nagyfelbontású HD-adások vételére alkalmas készülékeket is igényelhetnek a felhasználók.
Az új digitális szolgáltatásra már az indulás napján 8000 megrendelést regisztráltak. Az igénylők csaknem fele az elektronikus műsorrögzítővel felszerelt és több mint 10%-a a HD-adások vételére alkalmas mediaboxot rendelte meg.
A fejlesztés első fázisában, március 31-től Debrecenben, Pécsett, Miskolcon és Székesfehérváron a Családi és a prémium csomagok előfizetői, illetve Budapesten az HBO csomag nézői térhetnek át a digitális szolgáltatásra. Az érintett városokban ezek a csomagok a három hónapos átállási időszakot követően az eddigi analóg formában megszűnnek és a továbbiakban már csak digitálisan lesznek elérhetők. A többi, alacsonyabb díjú csomag azonban változatlanul megmarad analóg módon is. A próbaidőszakot követően mindenki szabadon eldöntheti, hogy a megújult kínálatból melyik analóg vagy digitális csomagot választja.
A UPC a digitális átállásban érintett előfizetőit telefonon, levélben, e-mailben és SMS-ben keresi meg, időpontot egyeztet velük a mediabox beszereléséhez és a helyszínen be is mutatja a digitális tévé működését. A digitális televíziózás élménye a meglévő tévékészülékeken is élvezhető, senkinek sem szükséges ehhez új tévét vásárolnia. Akik viszont már LCD vagy plazma tévéképernyőkkel rendelkeznek, azok a nagyfelbontású, tűéles HD-adásokat is teljes értékűen megjeleníthetik.
Miközben tovább bővítette szolgáltatásait, a UPC lényegesen egyszerűsítette termék-struktúráit. Mindhárom szolgáltatásfajtájának teljes kínálatában egységesítette a csomagok elnevezését, így mától a tévé, internet és telefon előfizetőinek is egyaránt három alapcsomagot kínál: start, bronze és silver néven. Ennek érdekében csökkentette eddigi internet- és telefoncsomagjainak számát. A vállalat áprilisban további néggyel növeli ügyfélszolgálati irodái számát, a közelmúltban pedig több ponton egyszerűsítette ügyintézését. Szolgáltatásai ma már a 1421-re küldött, irányítószámot tartalmazó sms-sel is megrendelhetők, ügyfélszolgálatával pedig sorban állás, telefonálgatás vagy levélírás nélkül, élő online chat formájában is felvehetik a kapcsolatot az ügyfelei.
A UPC az elmúlt időszakban több olyan kezdeményezést is indított, amelyek sokakat segíthetnek a digitális világba való beilleszkedésben. „Egy közösségben” elnevezésű társadalmi felelősségvállalási programja keretében a UPC folyamatosan támogatja az idősek számára internethasználati képzést nyújtó Kattints rá, Nagyi! országos programot, a legkisebbek számára pedig játékos családi internetbiztonsági oktatócsomagot készített az Európai Bizottság Insafe nevű szervezetével karöltve.
A Monor Telefon Társaság új márkája: upc telekom
Nemcsak a UPC megy keresztül arculatváltáson, hanem a cégcsoporthoz tartozó Monor Telefon Társaság (Monortel) is, amely március 31-től upc telekom márkanév alatt kínálja szolgáltatásait. Miközben a vállalat hivatalos neve továbbra is Monor Telefon Társaság Kft. marad, az új márkanév kifejezi szorosabb kötődését a UPC-csoporthoz és egyúttal régi távközlési tradícióit is.