A Brandchannel internetes portál online felmérése szerint az Apple márka van a legnagyobb hatással a fogyasztókra a világpiacon, míg a Microsoft, illetve az Egyesült Államok imázsa megújításra szorul.
Az online felmérés során 107 országból közel kétezren válaszoltak, és túlnyomó többségük szerint az Apple volt az abszolút győztes. Az iPod és a Mac számítógépek ötletgazdája hat kategóriában is az élen végzett, köztük övé lett a leginspirálóbb márka, illetve az, amely nélkül a megkérdezettek „nem tudnának élni”. Ezzel szemben a felhasználói szoftverpiacot uraló Microsofté lett a legvitatottabb helyzetű márka, valamint az a védjegy, amely a leginkább megújulásra szorul. Ez utóbbi csoportban egyébként az Egyesült Államok végzett a második helyen, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy a világ minden részén szétszórtan élő válaszadók többsége nem elégedett a vezető világhatalom jelenlegi külpolitikájával.
A Brandchannel közvélemény-kutatása nyomán kialakult rangsornak semmi köze ahhoz a közgazdászok által, homályos módszerekkel kalkulált márkalistához, amely pénzben méri azok értékét és rendszeresen a Coca-Colát hozza ki az első helyezettnek.