A Yahoo Inc. és a Google amerikai internetes kereső és tartalomszolgáltató helyi idő szerint szerdán bejelentette: kísérleti jelleggel együttműködik az internetes reklámozás területén. A Yahoo bekebelezésére törekvő Microsoft szoftveróriás máris bírálta a vállalkozást, mondván, hogy az ellentmond a versenyszabályoknak.
A kísérleti együttműködés keretében a Yahoo böngésző oldalaira felveszi a Google által elhelyezett hirdetéseket. A kísérlet két hétig tart, a Yahoo.com amerikai internetes oldalra korlátozódik és csak a Yahoo-n végzett keresések 3 százalékát érinti - közölte a vállalat. A megállapodásra a Microsoft bekebelezési szándékával szembeni "alternatív stratégiák keresése" keretében került sor a The Wall Street Journal szerint. A lap úgy tudja, hogy a Yahoo Inc. három stratégiai megoldást dolgoz ki, amellyel a részvényeseit kívánja meggyőzni: ne fogadják el a Microsoft felvásárlási ajánlatát. Ezek egyike a Google-lal való reklám-együttműködés.
A másik lehetséges megoldás a Time-Warner csoport tulajdonában lévő AOL-lal való fúzió. A lap internetes kiadása által idézett jól értesült forrás szerint azonban "bőven van még tennivaló, amíg a Yahoo és az AOL között alá lehet írni a fúziós megállapodást". A harmadik lehetséges megoldás a Yahoo részvényeinek tömeges visszavásárlása.
A Microsoft február 1-jén tett ajánlatot a Yahoo megvásárlására 42 milliárd dollár értékben. A Yahoo azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét. A Yahoo Inc. üzemelteti a világ egyik leglátogatottabb internetes keresőrendszerét és tartalomszolgáltatóját, a Yahoo portált, azonban krónikusan le van maradva a piacvezető Google mögött.