A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért 2008. május 8-án a immár ötödik alkalommal rendezi meg az iparág szakmai konferenciáját, melynek témája idén: hálózatépítés és minőségbiztosítás az e-kereskedelemben., helyszín a Corner Rendezvényközpont.
Az e-kereskedelem terén dolgozó fejlesztők és működtetők közül többen Magyarországon is felismerték, a mennyiségi helyett a minőségi fejlődés került előtérbe, mert minőség fejlesztése nélkül a mennyiség már nem növelhető. A vevők megszerzéséhez és megtartásához nem elég a hagyományos on-line hirdetési technikák alkalmazása, új eszközök keresőmarketing és a közösségek, hálózatok építése is szükséges. A kerekasztalbeszélgetés során olyan jövőbeli hálózati lehetőségekről beszélgetünk, amely az internetes vállalkozóknak közvetlen bevételi lehetőséget biztosíthat. A konferencia első két témacsoportja ezért a Hálózatkutatás és a Keresőmarketing lesz.
Az európai tapasztalatok szerint a fogyasztók is tudatosabbá váltak, az elektronikus boltok megítélésében, kiválasztásában is szerepet játszhat, hogy a kereskedő csatlakozott-e elismert minőségbiztosítási rendszerhez. Hazánkban is több kezdeményezés indult minőségbiztosítási, minőség-ellenőrzési rendszerek bevezetésére az elektronikus kereskedelemben – ezekről hallhatunk a konferencia délutáni, Minőségbiztosítás című részében.
A konferencia bevezető előadását Csepeli György szociológus, a GKM közpolitikai igazgatója tartja, a hálózatkutatás kapcsán Dr. Pintér Róbert, az ITTK tudományos és stratégiai igazgatója és Szekfű Balázs László kommunikáció-kutató tart előadást; a keresőmarketingről Kálmán Tamás, az etarget.hu country menedzsere mellett Konkoly-Thege Szabolcs, a MaxWeb ügyvezető igazgatója beszél majd. A minőségbiztosítás kérdéskörében az internetes fizetésekről Deák András, a CIB Bank e-fizetések szakértőjének előadása és Mecséri Ildikó, az eBolt Kft. kereskedelmi és minőségirányítási vezetőjének az ISO rendszer bevezetésének tapasztalatairól szóló beszámolója hangzik el. Végül két új, az e-kereskedelemre specializált minőségbiztosítási rendszer tervéről is hallhatunk.
A szervezők különösen azoknak a szakembereknek, cégeknek a részvételére számítanak, melyek üzleti forgalmukat az elektronikus kereskedelem kiépítésével és professzionális működtetésével kívánják növelni. A konferencia nem ad biztos tippeket a bevételek megsokszorozására, de rávilágít azokra a pontokra, amelyeket a siker érdekében érdemes és szükséges figyelembe venni. A hallgatóság a szakmai kapcsolatépítés lehetősége mellett átfogó képet kaphat az elektronikus kereskedelmet érintő napi kérdésekről is.
A konferencia részletes programja: http://www.szek.org/index.php?id=program