Növelte nyereségét és árbevételét a finn Nokia az év első negyedében - jóllehet a vártnál kisebb mértékben - annak köszönhetően, hogy a feltörekvő piacokon nőtt az olcsóbb készülékek iránt a kereslet.
A világ első számú mobiltelefon-gyártója 25 százalékkal 1,2 milliárd euróra növelte adózott eredményét az egy évvel korábbi 980 millióról. Az árbevétel 28 százalékkal 12,6 milliárd euróra emelkedett 9,8 milliárdról, elsősorban az ázsiai, közel-keleti, afrikai és latin-amerikai eladások bővülésének köszönhetően. Emiatt viszont visszaesett az átlagos készülék-ár, 79 euróra a tavalyi 89-ről, illetve az előző negyedévi 83 euróról. Enyhén zsugorodott a vállalat piaci részesedése, 40 százalékról 39-re. Nokia-készülékekből 115 millió darabot adtak el az első negyedben, 27 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Nokia tavaly 440 millió készüléket adott el, s ezzel 40 százalékot tett ki a piaci részesedése. A vállalat arra számít, hogy az idén világszerte 10 százalékkal növekszik az értékesítés a tavaly becsült 1,14 milliárd darabról.