2008. április 22-én immár hetedik alkalommal került megrendezésre az SPSS adatbányászati és adatelemzési konferenciája. 70 résztvevő előtt 23 előadás hangzott el az egész napos budapesti szakmai eseményen, amelynek fő témája az innováció volt.
Köszöntőjében Lippert Krisztián (SPSS) kiemelte, az innováció egyre erősebben van jelen, különösen olyan iparágban, mint az informatika. Ahogy az informatikai megoldások száma nő, egyre nagyobb kihívásokkal szembesülnek a cégek, amellett, hogy egy innovatív megoldás a stratégiák újragondolását, az üzletmenet fejlesztését és jelentős költségmegtakarítást eredményez. Ezért a konferencia célja bemutatni az olyan új, innovatív megoldásokat, mellyel a vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert, illetve gyors megtérülést érhetnek el. Lippert hangsúlyozta: az SPSS élen jár az innovatív megoldásokban, ugyanis prediktív megoldásai hathatós segítséget nyújtanak a vállalatok marketing, kutatási, kockázatkezelési és ügyfélkapcsolatai folyamatainak hatékonyságának növelésében. Szövegbányászati megoldásai pedig megnyitják az utat a szöveges, strukturálatlan adatok (webszövegek, call-center jegyzetek stb.) információvá alakításához.
Alan Harton, az SPSS International közép-európai és közel-keleti tevékenységéért felelős vezetője "Enterprise Platform for Predictive Analytics" témájú előadásában a biztosítási üzleti szektorban bevezetett, élő példákkal illusztrált prediktív alkalmazásokról, azok előnyeiről szólt. Bemutatta, a holland Aegon, illetve ING a tipikus igénykezelési folyamatokban milyen eredményeket (csökkentett működési költségek, növekvő ügyfél-elégedettség, un. "fast-track" igénykezeléssel 20-40 százalékos költségcsökkenés stb.) lehetett elérni az SPSS alkalmazások használatával. Továbbá szólt a Claim Handler, illetve Intelligent Scripting prediktív igénykezelő alkalmazásokról.
A konferenciából kiragadva, néhány további érdekes témát dolgoztak fel az előadók: online tartalomfigyelés SPSS Clementine-nal; üzleti indikátorok kontra hazugságvizsgálat adatbányászattal; hatékony kárigénykezelés SPSS Predictive Analytics programtermékek támogatásával; a teljes marketingstratégia átalakítása adatbányászat segítségével az Invitel Zrt-nél. A mostani rendezvényen az SPSS szakembereinek több előadása mellett egy-egy előadással jelentkezett az ING, Ariosz, Scale Solutions, OTP Bank, Országos Gerincgyógyászati Központ, Data Research és az Invitel képviselője.