Az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított annak felderítésére, hogy a Google és a Yahoo együttműködése az internetes reklámozás terén nem sérti-e a monopóliumellenes törvényeket.
A vállalatok április elején siettek kijelenteni, hogy csupán kísérleti együttműködésről van szó, amelynek keretében a Yahoo keresőoldalaira felveszi a Google által elhelyezett hirdetéseket. A kísérlet a cégek közleménye szerint csupán két hétig tart, a Yahoo.com amerikai internetes oldalra korlátozódik és csak a Yahoo-n végzett keresések 3 százalékát érinti. A Wall Street Journal tudomása és más sajtóértesülések szerint a lépés része annak az útkeresésnek, amit a Yahoo folytat annak érdekében, hogy elkerülje a Microsoft általi bekebelezést.
Az igazságügyi minisztérium annak ellenére indít vizsgálatot az ügyben, hogy a két online tartalomszolgáltató egyaránt úgy nyilatkozott, folyamatosan tájékoztatták a kormányszervet a kísérlet menetéről és már eddig is megválaszoltak egy csomó felmerült fontos kérdést. Ennek ellenére kiderülhet, hogy a kooperáció a minisztérium szerint ellentmond a versenyszabályoknak. Mindenesetre ez csak megerősítheti majd azokat a véleményeket, amelyek szerint a Yahoo számára nem sok más választás maradt a Microsoft vételi ajánlatának elfogadásán kívül.