A Strategy Analytics és az IDC piackutató cégek adatai alapján a mobiltelefonos piac 14 százalékkal magasabb forgalmat bonyolított az első 3 hónapban, mint egy évvel korábban, ami a legmagasabb ütemű gyarapodás 2006 vége óta.
Neil Mawston, a Strategy Analytics elemzője szerint a mobilpiac egészséges ütemben növekszik, ami elsősorban a fejlődő térségekben tapasztalható töretlen keresletnövekedésnek köszönhető. A piac több mint 40 százalékát birtokló Nokia, illetve a második Samsung és a negyedik LG a teljes átlagnál kétszer gyorsabb növekedést produkálva tovább növelték részesedésüket. Eközben a súlyos gondokkal küzdő, egykori második legnagyobb mobilgyártó Motorola, valamint a Sony-Ericsson nem tudott lépést tartani a többiekkel: a SE nyeresége például a felére csökkent az idei első három hónapban és a cég kénytelen volt feladni globális negyedik pozícióját, amit az LG-nek sikerült megszereznie. A rosszabb szereplés oka az, hogy lassult a kereslet a svéd-japán vállalat eddig igen népszerű, viszonylag drágább, kamerás és zeneközpontú mobiljai iránt. Eközben az újoncnak számító Apple sem tudott a tavalyinál annyival több iPhone készüléket értékesíteni, mint az iparág átlagának: emögött főként az európai piacon való vártnál gyengébb szereplés áll, amin talán javíthat a hamarosan érkező 3G verzió.
Az egészséges 14 százalékos globális növekedés azt mutatja, hogy a riasztó világgazdasági folyamatok egyelőre nem éreztetik negatív hatásukat a mobiltelefonos piacon. Ennek ellenére Ramon T. Llamas, az IDC szakértője az emelkedő élelmiszer- és üzemanyagárak, illetve a pénzpiacok miatt aggodalmak miatt óvatosságra inti a teljes 2008-as évre vonatkozó prognózisok készítőit.