A legújabb statisztikai adatok fényében elmondható, hogy nem tett jót a Nokiának a bochumi üzem bezárásának a híre, ugyanis a német fogyasztók kevesebb, a finn vállalat logójával ellátott készüléket vásároltak az első negyedévben.
A Gfk piackutató intézet közzétette legfrissebb, a német mobilpiacot feltérképező felmérési eredményét, mely szerint A Nokia részesedése 4%-ot zuhant, azaz 41%-ról 37%-ra esett vissza az első három hónapban. Elemzők ezt a vezető mobilgyártó januári bejelentésével magyarázzák, miszerint a cég bezárja a bochumi telephelyet, és Magyarországra, illetve Romániába szervezi ki a munkát - költsémegtakarítási okokra hivatkozva. A munkások elbocsátásának a híre heves tiltakozást váltott ki Németország-szerte, ezt követően pedig a lakosság java úgy nyilatkozott, hogy nem venne Nokia telefont. Az újonnan bemutatott adatok azt bizonyítják, hogy a felháborodott, a márkát büntetni kívánó fogyasztók egy része be is váltotta ígéretét, és ez most megmutatkozik az értékesítési számokban is - véli a Gfk egyik munkatársa.
A finn vállalat egyik szóvivője csupán annyit mondott, hogy az országokra lebontott eladási adatokat nem szokás kommentálni. Világviszonylatban a Nokia továbbra is megőrizte vezető helyét.