A Telefónica O2 volt tavaly a legnagyobb hirdető a cseh médiában

MTI Sajtóadatbank, 2008. május 3. 10:07

A Telefónica O2 kommunikációs társaság volt tavaly a legnagyobb hirdető a csehországi médiában. A spanyol tulajdonban lévő telefontársaság 2007-ben összesen 1,62 milliárd koronát (1 euró = 25,22 korona) fizetett ki hirdetésekért és reklámokért a cseh médiában.

A cseh hirdetési és reklámpiac adatait a TNS Media Intelligence ügynökség közölte azzal, hogy az összeállítás nem tartalmazza azoknak az üzleteknek az értékét, amelyet a felek nem pénzben kötöttek.

A csehországi cégek tavaly összesen 49,5 milliárd korona értékben adtak fel hirdetéseket a sajtóban, televízióban és a rádióban, ami 2,3 százalékkal több, mint 2006-ban (48,37 milliárd). Az internetes hirdetések értékét a kimutatás nem tartalmazza.

A TNS Media szerint a hirdetések értékének a tavalyi növekedése alacsonyabb volt, mint 2006-ban és 2005-ben, amikor évente 12,1 százalékkal emelkedett a reklámok értéke.

A Telefónica O2 tavaly szintén 12 százalékkal kevesebbet ruházott be a hirdetésekbe és a reklámokba, mint 2006-ban. Ennek ellenére a tavalyi évben ő volt a legnagyobb hirdető, megelőzve a korábban vezető Vodafone telefontársaságot. A Vodafone tavaly a második helyre esett vissza, 1,4 milliárd koronás hirdetési értékkel.

A harmadik legnagyobb hirdető a Procter&Gamble társaság volt 1,36 milliárd koronával.

A televíziós hirdetések összértéke 24,374 milliárd korona volt a 2006-os 23,68 milliárd koronával szemben. Ez 2,9 százalékos emelkedés. A televíziók közül a legnagyobb volumenű hirdetést a Nova kereskedelmi televízió kapta 11,5 milliárddal, a második a Prima kereskedelmi televízió 8,932 milliárddal, míg a közszolgálati Cseh Televízió bevétele a hirdetésekből 3,475 milliárd korona volt.

A Cseh Televízió legfőbb bevételi forrását a kötelező havi 135 koronás illeték jelenti. Ezen az úton a közszolgálati televízió tavaly majdnem öt milliárd koronához jutott.

A sajtóban a hirdetések értéke 19,286 milliárd koronára nőtt a 2006-os 19,166 milliárddal szemben, ami 0,6 százalékos emelkedés. Ebből az összegből a napilapok 8,931, a folyóiratok 10,355 milliárddal részesültek. A napilapoknál ez 5,3 százalékos csökkenést, a folyóiratoknál pedig 6,3 százalékos növekedést jelent.

A rádiók a hirdetésekből 3,292 milliárd korona bevételre tettek szert a 2006-os 3,214 milliárd után, ami 2,4 százalékos növekedés.