A Szonda Ipsos legfrissebb online reklám hatásmérési eredményei azt mutatják, hogy hatékony hirdetési médium az internet.
A március havi internetes reklámkampányok közül legjobban a jelzáloghitelek teljesítettek. Az FHB és a Raiffeisen Bank kampányát egyaránt az internetezők 70 százaléka látta. Alig marad el ettől az eredménytől a Budapest Bank Prémium Betét világhálós bannerhirdetésének hatékonysága. A Raiffeisen reklámhadjáratának nemcsak az észlelése volt magas, hanem az internetezők több mint fele azonosítani is tudta a hirdetőt. A hirdetés észlelői között pedig mintegy 80 százalékos volt ez az arány - a cég közlése szerint.
A Szonda Ipsos idén januárban új hatásmérési kutatást indított az online reklámkampányok területén. A havi rendszerességű vizsgálat keretében 12 online kampány hatásmérését végzik el az intézet munkatársai, de ez a szám tetszőlegesen bővíthető. A mintavétel egy folyamatosan karbantartott 10.000 fős online panelből történik.
A kutatásokhoz gyűjtött lakossági minta online és offline forrásokból épült, így a kizárólag online épített panelekhez képest az internetes közösség jobb reprezentációját adja, állítják a szakemberek. A panel és a felmérések menedzselését is segítő speciális szoftver biztosítja, hogy megmaradjon ez a reprezentativitás a kutatások során. Így minden hónapban különálló, egyenként 800 fős mintákat kérdeznek meg, akik fontosabb demográfiai ismérveik alapján reprezentálják a 28.000 főnél népesebb településeken élő 15-70 év közötti internetező lakosságot. A válaszadók online önkitöltős kérdőív segítségével mondhatják el véleményüket a látott hirdetésekkel kapcsolatban.
Az IPSOS Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Növekedési üteme egyedülálló. Ma 55 államban 8.000 főállású szakembert foglalkoztat. Magyarországon 1990-ben alapították meg a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet, amely a magyar gazdasági és társadalmi kutatási iparág meghatározó szereplője.