Az USA-ban egyre több szervezet követeli a hatóságoktól, hogy egy estleges kartell-, vagy monopóliumhelyzet kialakulását megelőzendő ne engedélyezzen semmilyen együttműködést a két keresővállalat és reklámszolgáltató között.
Ahogy a Microsoft visszavonta többször finomított és megismételt vételi ajánlatát a Yahoo-ra, az elemzők rögtön találgatni kezdték, hogyan tovább. Mivel a tárgyalások lezárultával eléggé elmérgesedett a viszony a szoftvercég és a Yahoo között, egy vételi ajánlat jövőbeli felmelegítése aligha valószínű. Az elemzők azonban egyetértenek abban, hogy hosszútávon a keresőcégnek társat kell találnia. A szakértők, piackutatók és civilszervezetek legnagyobb félelme most az, hogy ez a stratégiai partner nem más lesz, mint a szinte egyedüli rivális a piacon, a Google. Ez jelentős piacszűküléshez vezethetne, a két vállalat egyesülése, vagy tartós partneri viszonya az árak emelkedését és hosszútávon a versenyből eredő előrehajtó fejlesztő erő csökkenését vonná maga után. Ennek megfelelően egy meglepő 16 különböző résztvevőt magába foglaló koalíció alakult ki főként civilszervezetek részvételével, melynek célja a lehetséges negatív fordulat megelőzése. A jogi szakértőket is szép számmal felvonultató spontán szövetség felkérte az amerikai szövetségi hatóságokat, hogy tartsák rajta a szemüket minden esetleges közeledési kísérleten, és ha felvásárlást kezdeményezne a Google, azt hivatalból utasítsák el.