A Nokia helyzet-meghatározó alkalmazásokért felelős vezetője a Reuters-nek úgy nyilatkozott, hogy 2010-2012 között a vállalat mobiljainak 50 százalékát GPS navigációs megoldással látják el.
Michael Halbherr elmondta, hogy csak idén mintegy 35 millió GPS-es telefont terveznek forgalomba hozni, emellett pedig számtalan olyat is, amely mobilhálózaton alapuló navigációs megoldással rendelkezik. Ennek fényében Halbherr szerint kevés olyan E- és N-szériás készülékük lesz ebben az évben, amely ne lenne ellátva GPS-szel. Tavaly az E-szériás üzleti mobilokból mintegy hétmilliót, az N-szériás multimédiás termékekből pedig 38 millió darabot értékesítettek, míg a finn székhelyű gyártó összeladásai elérték a 437 milliót. A jelenlegi modellek között öt rendelkezik GPS-szel, míg további négy ilyen készülék lesz hamarosan kapható. Amikor a Nokia tavaly októberben 8,1 millárd dollárért felvásárolta a Navteq digitális térképszoftveres céget, a vállalat azt ígérte, hogy 2008 végére GPS-es mobilok tucatjaival rukkol majd elő, ez az elsöprő áttörés azonban egyelőre várat még magára.
A GPS mellett a készülékek fennmaradó 50 százalékánál Liebherr elképzelése szerint a hálózatokra, azaz a WiFi-re vagy akár a hagyományos GSM mobilhálózatra támaszkodva oldanák meg a helymeghatározást, a Nokia Maps szoftver használatával. A 2006-ban bemutatkozó programnak még ebben a hónapban megjelenik második generációs, 2.0 verziója. A Nokia navigációs főnöke a jövőbeni tervek felvázolása mellett élesen kritizálta azokat a vállalatokat és elképzeléseket, amelyek a készülékek helyett teljesen webes alapokra szeretnék helyezni a különféle szolgáltatásokat; ide sorolta például a web-alapú térképszolgáltatásokat és az autós navigációs megoldások egy részét is. Liebherr szerint a készülékek teljesítménye és memóriája gyorsabban nő az internet kínálta sávszélességnél, így a szerveralapú megoldások hosszú távon rontják a felhasználói élményt.