A We Have A Dream (Van egy álmunk), John Lennon Imagine című dalának egyik sorát választotta mottójául: "Mondhatod, álmodozó vagyok, de nem vagyok egyedül". Ennek szellemében indította be a virtuális álmok gyárát. Alig egy hónapja működik, de máris körvonalazódnak a látogatók javasolta első álmok.
A honlap működése egyszerű: fel kell tenni rá egy álmot és várni, míg mások is csatlakoznak hozzá. Ha egy meghatározott időpontig összejön a hasonlót álmodók bizonyos száma, csaknem minimális anyagi hozzájárulással el lehet kezdeni a megvalósítását.
Jelenleg két program indult el ezen az úton. Az első a Largo Winch 2 filmé. Október 1-jéig lehet produkciójára ingyen feliratkozni és ha addig összejön a szükséges létszám, 35 euró befizetésével megkezdődhet a forgatás. A virtuális producerek aktívan belefolyhatnak a megvalósítás egyes fázisaiba, előre kapják a forgatókönyvet, részt vehetnek a forgatáson, a produkciós tanácskozásokon, a film vágásában és ott lehetnek az első vetítésen.
A második egy versenylócsapat megvásárlása. A terv szerint öt év alatt vásárolják meg a telivéreket és a tulajdonosok választhatják ki a tenyésztőt, a zsokémezeket, a lovak nevét és természetesen részesülnek a versenyek bevételeiből. Itt a belépő 5000 euró.
"A honlap abból indult ki, hogy mindenkinek vannak álmai, de csak a milliomosoknak van rá legtöbbször pénzük a megvalósításukra. Ha egy embernek nincs rá annyi pénze, miért ne lehetne megosztani sok ember között?" - nyilatkozták a La Repubblica című olasz napilapnak a weboldal gazdái.
Az álmok között vannak olyanok is, amelyekhez nem kell pénz. Például az "intelligens est" megvalósításához. Ezt a különleges estet a résztvevők energiája világítja. Fűti. És minél több a résztvevő, annál tovább tarthat az ünnep. A zenekedvelők megálmodhatják életük koncertjét.
A sportok iránt érdeklődők egy nagy sporteseményen kiállhatnak öt percre bálványaikkal. Ehhez azonban legalább 15 ezernek kell erről álmodniuk, és közülük a legjobb 60 próbálhatja ki magát, például golfban Tiger Woods ellen.
A honlap feje Thierry Reboul, az Air France volt kommunikációs igazgatója, annak a reklámügynökségnek a vezetője, amely a Nike-t és az Ikeát képviseli Franciaországban.