A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone szélessávú mobilinternet szolgáltatása 2007-es népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat. A mobil távközlési szolgáltató néhány reklámjában nem tájékoztatott arról, hogy kedvezményes áron csak akkor lehet nála internetezni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot tesz. A Vodafone elhallgatta azt is, hogy mobilinternet szolgáltatása nem mindenhol használható. A jogsértés miatt a vállalkozásra 5 millió forint bírságot rótt ki a GVH.
A Vodafone 2007. június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő úgynevezett 3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását. Ezzel együtt a szolgáltatás népszerűsítése érdekében széles körű reklámkampányt folytatott. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a hirdetésekben több ízben a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.
A GVH további megállapításai a következők. A Vodafone-nak voltak olyan reklámjai, amelyekben például az nem szerepelt, hogy a havi 5 ezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság megítélése szerint a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen a hűségnyilatkozattal megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A hűségnyilatkozat tehát alkalmas a fogyasztó időszakos fogva tartására, mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást. A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 Gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.
Az ötmillió forintos bírság összegének meghatározásakor több enyhítő körülményt vett figyelembe a GVH. Nevezetesen az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. Továbbá: a mobilszolgáltató vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja.