Az Avaya tovább fejleszti egységes kommunikációs megoldásait. A megoldások segítségével csökkenthetők a telefóniás költségek, valamint növelhető a felhasználók termelékenysége és mobilitása.
Az egységes kommunikáció lehetővé teszi, hogy az emberek különbözőképpen kommunikáljanak, különböző kommunikációs platformokat és sokféle eszközt használjanak, mint például a telefont, a számítógépet, a webinterfészt és a mobileszközöket. Úgy tervezték, hogy egyszerűsítse és irányítsa a kommunikációt és hatékonnyá tegye az összetett eszközök használatát. Az egységes kommunikáció összekapcsolja a hang- és videotelefont és konferenciahívást, a hang- és videoüzeneteket, az azonnali üzenetküldést, a jelenlét indikációt, az e-mailt, a naptárt és telefonkönyvet, illetve a közösségi együttműködést. Az IDC számításai szerint az egységes kommunikáció piaca 2011-re 17,5 milliárd dollárra fog nőni.
Néhány példa a fejlesztések eredményeire:
Egységes kommunikációs megoldáskészlet: a csomag tartalmazza az Avaya Unified Communication Centert, amely bármely telefonon keresztül egy egyszerű és intuitív szóbeli utasítás segítségével lehetővé teszi a mobil, a távoli és az irodai dolgozók számára is a könnyű hozzáférést a fontos kommunikációs eszközökhöz és információhoz. Az Avaya mobilmellékkel a vállalati telefonszám egy időben csörög az irodai és akár négy mobiltelefonon. Az Avaya IP Softphone-nal könnyen indíthatók és fogadhatók hívások a számítógépről és a notebookról is. Az Avaya one-X asztali változata átalakítja a Windows alapú számítógépeket intelligens SIP alapú együttműködési végpontokká. A felhasználók egy grafikus felhasználói interfész segítségével indíthatnak, fogadhatnak és irányíthatnak hanghívásokat, küldhetnek azonnali üzeneteket másoknak és nyomon követhetik egymás jelenlétét. A megoldás Avaya szervereket és vezeték nélküli, IP és digitális telefonokat is tartalmazhat.