A héten megrendezett harmadik Interaktív Marketing (IMA) Konferencia központi témái idén a hálózati kommunikáció és a ”Network Reality” („Hálózati Valóság”) voltak. A Casa de la Música-ban tartott egynapos eseményen mintegy 200 kommunikációs szakember vett részt, a vendégek öt helyszín és több mint húsz különböző előadás, workshop és egyéb program közül választhattak. Az eseményt az Arcus Interactive Group és a Marketing & Média szervezte.
Mányai Csaba, az Arcus Interactive Group marketing igazgatója a "Network Reality"-ről, azaz a "Hálózati Valóságról" tartott előadást, amelynek keretében a 21. századi marketingben bekövetkező változásokról beszélt. Az előadó szerint ma már máshogyan kell használnunk a 'hagyományos' kommunikációs csatornákat, mint korábban, és a fogyasztókat sem "elérnünk" kell, hanem együtt kell működnünk velük, meg kell hallgatni: ők mit szeretnének. Mányai Csaba az internetet a 21. század legfontosabb médiumaként aposztrofálta a konferencián.
Az esemény másik fő előadója, Norm Johnston, a MindShare Interaction (EMEA) társ-vezérigazgatója az internet robbanásszerű elterjedését emelte ki. Megtudhattuk, hogy az összes internetfelhasználó 92%-a rendelkezik szélessávú interneteléréssel, ami 10%-kal több 2007-ben, mint 2006-ban. Érdekes új jelenség a "Google-Mom": egy reprezentatív minta alapján a brit anyák 51%-a egynél több alkalommal internetezik naponta, 37% pedig minimum egyszer - mert össze tudják hangolni a "főzést" és a "laptopozást". A hirdetések motorja 2007-ben az internet volt, ami 41,3%-kal nőtt 2007-ben, míg a tv-ben, moziban, rádióban elköltött hirdetési volumen csökkent. Norm Johnston szerint szerint 2009-re az Egyesült Királyságban és Svédországban az internet meg fogja előzni a televíziókat: a Google hirdetési bevételei már ma felülmúlják a legnagyobb helyi tévétársaság, az ITV hirdetési bevételeit.
Markus Schödl, a ProSiebenSat.1 alelnöke „nem félti” a tévéket, ugyanakkor elmondta, Németország is felkészül az internetes jelenlétre. Hugo Llebres Vara, a madridi Media Contacts alelnöke paradigmaváltást említett a hagyományos reklám- és marketingügynökségek életében - az interaktív jelenlét növekedését, és a fogyasztók nagyobb bevonását. Végvári Imre, az Arcus PR divízió vezetője és Parrag Krisztina, a Carnation ügyfélkapcsolati igazgatója az interaktív PR lehetőségeiről tartottak előadást, míg az Onlinet.hu képviselői a köztéri eszközök digitalizációjáról beszéltek az eseményen.
Az esemény érdekessége a Piacvezetők 2.0 beszélgetés volt, amelyen Szabó György, a Sanoma vezérigazgatója és Simó György, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese Magyarország online jövőjéről, médiapiaci trendekről, konvergenciákról és hirdetési megoszlásokról tartottak plenáris vitabeszélgetést.
Az egész napos konferencián - a gyakorlati ismeretek átadására - workshopokat tartott az ETARGET, az Arcus Search, a Microsoft Magyarország, az iwiw, a TV2, a Digitania, a Sanoma Újmédia-divízió, a Carnation, a Theridion Hálózatkutató, a Newzeus, a Blogtér, a Neo Interactive, az [origo] Zrt., a kirowski, a Hotdog és a ReVISION vállalatok képviselői is.
Részletes beszámoló az egyes előadásokról, workshopokról és programokról az IMA konferencia - neves szakmai bloggerek által készített - hivatalos blogján, a www.imakonferencia.hu/blog címen olvasható.