Az M:Metrics piackutató felmérése arra az érdekes eredményre jutott, hogy az okostelefonjukról internetező amerikaiak a legtöbb időt a Craigslist és az eBay online aukciós oldalakon töltik.
A kutatás szerint a tengerentúlon havonta átlagosan 4 óra 38 percet interneteznek Symbian, Palm vagy Windows Mobile operációs rendszerű mobiljukról azok, akiknek ilyenjük van. Ebből 1 óra 39 perc a Craigslist-nek, 1 óra 29 perc pedig az eBay-nek jut, ami többek között arra utal, hogy a mobiltelefonos internetezés a szolgáltatások magas ára és a korlátozott sávszélesség miatt még mindig inkább célzatos tevékenység, semmint szórakozás, céltalan böngészés.
Ezt látszik megerősíteni az is, hogy a harmadik és a negyedik helyen egy-egy közösségi oldal, a MySpace és a Facebook szerepel, 1 óra 25 és 1 óra 24 perccel, hiszen ezek az oldalak is elsősorban kommunikációs funkciót töltenek be, míg a szórakozás csak másodlagos profiljuk. A felmérés ezzel azt is bebizonyította, hogy a kifejezetten mobiltelefonra szabott közösségi oldalakat a mobil internet terjedésével ezeken a készülékeken is egyértelműen háttérbe szorítják ismert, PC-n futó társaik.