A bizalomépítés hatásai az információszolgáltatásban

forrás Prim Online, 2008. május 25. 09:35

A térítéses információszolgáltatásban kitüntetett helye van a pr-nek, azaz a bizalomkeltés és -fenntartás eszközeinek. Az ügyfelek ugyanis jellemzően olyan kérdésekben keresnek tanácsot, információt, mely gyakran önmagában is bizonyos diszkréciót igényel – legalábbis a versenytársak irányában. A Magyar Információbrókerek Egyesületének jún. 3-i konferenciájának címe: Pr az információszolgáltatásokban.

A megrendelő és szolgáltató közötti bizalmi kapcsolat nélkül tehát nehéz elképzelni az üzleti kapcsolatot. A két fél természetesen eltérő módon látja ugyanazt a szolgáltatást. Például az ügyfélszolgálatot vagy kommunikációt az ügyfelek háromszor olyan fontos megtartó-tényezőnek tartják, mint a szolgáltatók. Az ár hatása a lemorzsolódásra viszont kisebb az ügyfelek, mint a szolgáltatók szerint (a RightNow felmérése, 2005).

Egy információs tanácsadók ügyfeleit megkérdező, svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai válaszadók visszajelzéseit begyűjtő felmérés feltárta, milyen képességeket tartanak legfontosabbnak információs szolgáltatójukban. A top 5-ös lista:

   1. Szakmaiság (a kompetencia, hitelesség, gyakorlat és tárgyalóképesség az adott szakterületen)
   2. Kommunikációs képesség (világos és közérthető fogalmazás az ügyféllel és munkatársaival való kapcsolattartásban, gondosság és érdeklődés az ügyfél irányában, jó modor, udvariasság és jó memória)
   3. Céltudatosság (gyors reagálás, a probléma megértése és objektív értelmezése, az ügyfél szempontjainak megértése és elfogadása, a kreativitás és fegyelem kedvező kombinációja)
   4. Leleményesség és problémamegoldási képesség (a szervezet megérzése, eredményes együttműködés, képesség a meghallgatásra, kíváncsiság, motiváltság és türelem)
   5. Késlekedés nélküli kommunikáció, vállalások betartása, időben és a szolgáltatás tárgyában.

Néhány válaszadó további kívánt tulajdonságokat is megfogalmazott, úgy mint megfelelő szolgáltatási ár, humorérzék, intuíció, diszkréció, rugalmasság.

A témáról bővebben a Magyar Információbrókerek Egyesületének a Magyar Public Relations Szövetség szakmai támogatásával rendezett 8. konferenciáján – Pr az információszolgáltatásban – lesz szó, június 3-án.

Előadások: