CRM a médiában - konferencia az ügyfélkapcsolat-kezelő csatornákról

forrás Prim Online, 2008. május 27. 11:51

A CRM Summit 2008 rendezvény során gyakorló CRM szakemberek mellett a felhasználói (bankszektor, médiapiac, gyártóipar) oldalról projektvezetők osztják meg a témával kapcsolatos gyakorlati tapasztalataikat az értékesítés, marketing és az ügyfélszolgálat területéről, illetve az ügyfélkapcsolat-kezelés üzleti előnyeiről. 

Annak kapcsán, hogy a CRM fogalma 20 éves múltra tekint vissza, a CRM piac szakértői és banki, gyártóipari, valamint médiapiaci felhasználói „CRM Summit 2008” címmel tartanak konferenciát – a Frankfurti Tőzsdén jegyzett (és szintén 20 éves) update software AG főtámogatásával – holnap, a Budapest Marriott Hotelben, ahol többek között ezekről az ügyfélkapcsolat-kezelő csatornákról lesz szó.

A konferencia egyik súlypontja a CRM és a média kapcsolatának témaköre lesz. A médiapiacon is számos kérdéskört érint az ügyfélkapcsolat-rendszer megfelelő kezelése: innovatív termékek és szolgáltatások fejlesztése, online és offline munka kölcsönös egymásra utaltsága, költségoptimalizálás és az új ügyfelek megszerzésének örök témája. Az elmúlt pár évben egyre nagyobb mértékben nőtt a média szektor online részesedése – és a trend folytatódik: várhatóan három éven belül a nyereség 17%-a már online üzletekből fog származni. Elérkezett tehát az ideje a meglévő struktúrák optimalizálásának, illetve a különböző forrásból származó információk közös nevezőre hozásának. A digitális forgatag közepén, az összhang kialakításában és a „sajtót fogyasztók” elérésében nagy szerepe lehet a megfelelő CRM rendszer kiépítésének.

A televízióadók hirdetési gyakorlata egyre kifinomultabb módszereken alapul, hogy a megfelelő néző megfelelő időben legyen elérhető, illetve kiderüljön, miért kapcsol más csatornára. A rádióadók hallgatói „interaktív” vonalakat hoznak életre, a nyomtatott lapok és az internetes portálok pedig az alkalmi fogyasztók állandó vásárlóvá alakítására helyezik a hangsúlyt. Minden hatékony hirdetési tevékenység feltétele a célcsoport (olvasók, nézők, hallgató és portállátogatók) érdekeinek és érdeklődésének részletes ismerete. Lényegessé válik tehát a visszajelzési csatornák létrehozása, amelyek segítségével jobban megérthető a fogyasztó. Ezen csatornák alkalmazása választ ad azokra a kérdésekre is, hogy az olvasók melyik cikket olvassák el az újságból, mit mondott a hallgató a telefonban a rádióműsorról, melyik és milyen néző vesz részt a telefonos kvízjátékban, vagy milyen kommentárokat írnak az internetezők az online fórumban. Az egyénre szabott CRM stratégia hozzájárul ahhoz, hogy a médiapiac szereplői sikeresen fenntartsák fogyasztóik számát, erősítsék kommunikációjuk hatékonyságát a személyes kapcsolatok (és információk) által, valamint felismerjék és megelőzzék a fogyasztói elvándorlást.

A konferencián Pintye János, az MKB Euroleasing Zrt. marketing osztályvezetője ismerteti a bevezetés során tapasztaltakat, Venczel Márk, a Robert Bosch Kft. CRM business managere beszél a CRM hozta sikerekről. Az eseményt egy panelbeszélgetés zárja, amely a CRM fogalmát boncolgatja: „Mankó vagy kristálygömb? Rendszer vagy inkább módszer? Véges vagy inkább végtelen?” címmel, résztvevői tanácsadó, megoldásszállító és felhasználó cégek képviselői lesznek.