Az Egyesült Államokban egy a Microsoft online boltjából Vistát vásároló személynek nem kevesebb mint 1632 dollárt számláztak ki az Ultimate Editionre való Upgrade-ért.
"Bill" azzal a szándékkal látogatott el a redmondi vállalat által üzemeltetett Windows Markateplace-re, hogy régebbi operációs rendszerét újabbra frissítse, a fizetési procedúra során azonban hiba történt, ami plusz 1400 dollárjába került. A megrendelő űrlap kitöltése után már csupán az OK gombot kellett megnyomnia a pórul járt vevőnek, ekkor azonban egy hibaüzenet jelent meg a képernyőn, miszerint jelenleg nem működik a rendszer, ezért arra kérik a kedves látogatót, hogy próbálja újra egy későbbi időpontban. Billnek hétszer kellett megnyomnia az OK gombot, hogy a rendszer rögzítse kérelmét, sajnálatos módon azonban a fizetendő összeget is hétszer számlázta ki a Microsoft, ami összesen 1632 dollárra rúgott. A szoftveróriás az ügyfélszolgálatra benyújtott panasz alapján sztornózott négy megrendelést, ám továbbra is adós maradt 466 dollárral.
Ezek után Bill kijelentette, hogy a Microsoft rossz emberrel kezdett ki, ugyanis ő egy egyetem IT-menedzsere, és fontolóra fogja venni, hogy lecserélje az intézetben lévő Windows rendszereket valamilyen nyílt forráskódú szoftverre.