2008. június 1-jétől a Lufthansa és valamennyi IATA-tag légitársaság már csak elektronikus formában állíthat ki repülőjegyeket. A légiközlekedési iparág már 2004-ben megállapodott erről, amikor az IATA kezdeményezésére létrehozták az „Egyszerűsítsük az üzletet“ kezdeményezést. Az e-jegyek egyszerre kínálnak számos kényelmi előnyt az utasoknak és költségcsökkentési lehetőséget a légitársaságoknak, ráadásul a kevesebb papírfelhasználás jótékonyan hat a környezetre is. A papír alapú jegyek megszűntetése révén az IATA szerint évente mintegy 50 000 fával kevesebbet kell kivágni.
A jövőben az utasok a Lufthansanál a foglalás után már nem kapnak papír alapú jegyet, hanem a légitársaság elektronikus dokumentumot, rövidítve etixet állít ki. Az etix segítségével az utasok kényelmesen online „becsekkolhatnak“, a beszállókártyát otthon is kinyomtathatják, illetve a repülőtereken található több mint 350 check-in automatát is igénybe vehetik. Újabban pedig az utasok immár e-mailben, illetve SMS-ben is igényelhetik e-jegyüket, ehhez mindössze egy internet-kompatibilis mobiltelefonra van szükségük. Ezek a szolgáltatások nem jöhettek volna létre az elektronikus jegy nélkül.
A Lufthansa június 1-jétől már szinte az összes jegyét etix formájában állítja ki, ezzel pedig megszűnik az eddigi választási lehetőség a papír alapú és az e-jegy között. Természetesen a június 1-je előtt kiállított papír alapú jegyek sem veszítik el érvényességüket. A Lufthansa számításai szerint az általa kibocsátott jegyek több mint 98%-a lesz etix, s ezzel az értékkel meghaladja az IATA által előírt 96,5%-os értéket. Összehasonlításképpen 2004-ben, az IATA megállapodás időpontjában ez az arány még a 45%-ot sem érte el a német légitársaságnál.
Az elektronikus jegyek arányának növelése érdekében mintegy 80 partner-légitársaság kapcsolódott az e-jegy hálózathoz, s világszerte több mint 200 Lufthansa képviselet állt át az etixre, ami természetesen magával vonta a foglalási és jegykiállítási rendszerek átállítását. Valamennyi repülőjegy-értékesítésben dolgozó munkatárs intenzív oktatásban részesült, így magabiztosan használják az e-jegyfoglalást. A következő hónapokban még néhány belső partnert is rácsatlakoztatnak a rendszerre, illetve további IT-fejlesztéseket hajtanak végre az etix minél gördülékenyebb működése érdekében.