A második generációs internetbusinessben fontos probléma, hogy a cégeknek megrendeléseik feladásához egyenként kell felkeresniük a szállítók honlapjait, és manuálisan kell összegyűjteniük és összegezniük az ügyvitelük szállítói oldalának automatizálásához szükséges információkat. Otellini elmondta, hogy a mai eladóközpontú internetbusiness-modell ügyfélközpontúvá fog átalakulni, így a cégek egyszerűbben tudják majd összekapcsolni üzleti folyamataikat az egyre nagyobb számban megjelenő szállítói rendszerekkel.
"Az ügyfélközpontú internetbusiness lényege, hogy az ügyfelek létrehozzák az összes szállítótól származó információk integrálására szolgáló alkalmazásokat, és a szállítók megadnak az ügyfeleknek minden szükséges információt - akkor, ahol és olyan formában, ahogy az ügyfelek megkívánják - mondta Otellini. - A versenyhelyzeti előny mérése úgy történik majd, hogy a szállítók milyen jól tudják hozzáigazítani információszolgáltatásukat az ügyfelek rendszereihez."
"Segítenünk kell a cégeket azzal, hogy rugalmas, együttműködésre képes üzleti megoldásokkal látjuk el őket, amelyek teljes mértékben lépést tartanak az internetes gazdaság fejlődési ütemével - mondta Otellini. - Az informatikai vezetők a kiszolgálók számának növelésével próbálják majd kezelni a gyarapodó internetbusiness-linkeket és az adatforgalom robbanásszerű növekedését. Az információipar munkatársai erős PC-kkel fogják összegyűjteni és elemezni a nagy mennyiségű, folytonosan változó adatokat. A felhasználók hordozható PC-kkel és egyre változatosabb drót nélküli kliensekkel fognak csatlakozni az internetbusiness-alkalmazásokhoz. Az internet jövője az alkalmazkodóképességről és a választás szabadságáról szól majd."
Otellini elmondta, hogy az Intel dolgozik a harmadik generációs internetbusiness-technológia fejlesztésén, és olyan megoldásközpontokat hoz létre, amelyek segítségével az ügyfelek a bőséges kínálatból kiválaszthatják maguknak a zökkenőmentesen működő hardverek és szoftverek számukra legmegfelelőbb kombinációját. "Mivel a mai napon az on-line eladásokon és teljesítésen van a fő hangsúly, még nem fejeztük be a szállítókkal való kapcsolattartásra szolgáló eszközöket és alkalmazásokat. Meg kell felelnünk a kihívásnak, vagyis foglalkoznunk kell a harmadik generációs megoldások kialakításával, és követnünk kell az internetbusiness ügyfélközpontúságának trendjét, ami az elkövetkező néhány évben jelentős mozgatóerőt jelent majd növekedésünkhöz."