Fujitsu Siemens AMILO 3000 noteszgépek új dizájnnal

Kovács Attila, 2008. június 4. 17:00

A Fujitsu Siemens Computers mai sajtótájékoztatóján Poros Gábor, a hazai leányvállalat ügyvezető igazgatója, Holler László, kereskedelmi igazgatója és Novotny Dénes termékmenedzser közösen mutatták be a cég Amilo 3000 noteszgép családját, amelynek első tagjait az új egységes fekete-fehér dizájn jellemez. A két éves tervezéssel megjelenő új eszközökkel elsődleges cél:  „elegáns megkülönböztetési” filozófiájával reagálni az otthoni IT-termékek piacának kihívásaira, az értékesítési partnerkapcsolatok továbbfejlesztése és szélesebb szolgáltatáskínálat kialakítása a műszaki innovációk és a merőben új, egységes formatervezési nyelv ötvözésével.

Az Amilo 3000 a Fujitsu Siemens Computers új otthoni termékcsaládjának neve. Az alapszintű modelltől az USB-memóriáig, a termékcsalád minden tagja fekete-fehér színű. Akár utazik a felhasználó, akár otthon dolgozik, akár videót szerkeszt PC-jén, vagy filmet néz noteszgépén, a vonzó megjelenésű Amilo 3000 színvonalas formaterve egyszerű üzemeltetést és sokféle műszaki innovációt biztosít számára. A noteszgépek tervezésekor a mobil használat megkönnyítése volt az elsődleges szempont. Az opciók között – modelltől függően – szerepel a webkonferenciázást támogató nagy felbontású kamera, a szélesvásznú BrilliantView monitor, vagy a DVD-házimozizást támogató BlueRay meghajtó. Mindegyik noteszgép a Fujitsu Siemens Computers különleges folyadékálló billentyűzetével működik, amely kiküszöböli a véletlen folyadék kiömlés jelentette kockázatot. Minden terméknél, noteszgépnél és PC-nél számos jellemző segíti a gyors és egyszerű munkavégzést – köztük elölről hozzáférhető kártyaolvasók és portok.

Az első középkategóriás Amilo notebook még június hónap folyamán kapható lesz a hazai kiskereskedelmi hálózatban, majd folyamatosan ez év végéig mintegy 50 új formatervezésű és technológiájú további termék (lakossági PC-k, noteszek, szerverek stb.) jelenik meg.

Az értékesítéssel kapcsolatban Holler László elmondta, hogy a magyar piacra ma a közép és a felső kategóriás lakossági notebook-ok léptek be, a korábbinál igényesebb és tetszetősebb, alacsonyabb árfekvésű hordozható számítógépek karácsony előtt érkeznek. A Fujitsu Siemens Computers teljes, az új dizájn koncepció szerint megújított termékportfoliójának minden tagja, azaz a lakossági piacra szánt notebook-ok és PC-k mellett a professzionális hordozható, valamint az asztali számítógépek és a szerverek is hozzáférhetőek lesznek Magyarországon is, ha azokra valós fogyasztói igények jelentkeznek. Az Amilo notebook áraival kapcsolatban elhangzott, hogy bár egy nemzetközi kutatás eredményei szerint a vevők az új típusú noteszgépenként akár 15 százalékkal magasabb árat is szívesen megadnának, a hazai végfelhasználói árak ilyen arányú növekedést meg sem fognak közelíteni (Elhangzott, hogy valamivel 200 ezer forint lesz a középkategóriás gépek kiskereskedelmi ára).