Egyre csökken a különbség Európa és az USA között az online reklámokra fordított összeget tekintve, az öreg kontinens tavalyhoz képpest 40 százalékos rekordnövekedést produkált, elérve a 11 milliárd eurós határt.
Az Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) reklámszövetség felmérése szerint a 2007 decemberével végződő egyéves időszak rendkívül sikeres volt az európai online reklámok szempontjából. A PricewaterhouseCoopers (PwC) által feldolgozott adatok szerint a 2006-os 7,2 milliárd eurós forgalomról 11,2 millióra sikerült feltornásznia magát a piaci szegmensnek, ami jelentős eredmény a világszerte érezhető gazdasági megtorpanás mellett. Érdekes ugyanakkor a vizsgált 16 európai ország közti megoszlás. A reklámkeretek 65 százaléka, mintegy 7,3 milliárd eurót a három nagy, az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország között oszlik meg, igaz, a kisebb és gazdaságilag közepes piacok is képesek voltak jelentős növekedést produkálni. Jó példa erre Görögország 91 százalékos, Spanyolország 55, vagy Szlovénia 49 százalékos bővülése.
Az online szektor egyre nagyobb részt hasít ki a teljes reklámtortából, és európai átlagban is elérheti a 10 százalékos szeletet is 2010-re, Alain Heureux, az IAB Europe elnöke szerint. Ezen a téren jelenleg Németország vezet, ahol ez az arány már 18,5 százalék, ami figyelemreméltó a televíziós reklámok csillagászati árazását tekintve. Hazánkban a hirdetők 14 milliárdot fordítottak online reklámokra, ám ez a z összeg forintban értendő, vagyis nagyjából fél százalékot jelent, szemben Dánia 14,32 százalékával. A számok szerint azonban reménykeltő, hogy a listavezetők és a legutolsók között rés szűkülni látszik, ahogy a teljes Európai online reklámköltségek is közelítenek az amerikai piac számaihoz.