Ballmer átvette Bill Gatestől a próféta szerepet, és megjövendölte a nyomtatott média hanyatlását, melyre egy-másfél évtizeden belül sor kerül.
A Microsoft vezérigazgatója a Washington Postnak adott interjújában kijelentette, hogy véleménye szerint 8-14 éven belül megszűnnek létezni a papíralapú újságok és magazinok, és a jelenleg még élő nyomtatott lapok hamarosan már csupán online formában lesznek elérhetőek. Ballmer hangsúlyozta az interaktív médiaajánlatok fontosságát, s kijelentette, hogy a televíziózás terén is az IP-alapú sugárzásnak van jövője. A redmondi konszern első embere hozzátette, hogy leginkább a reklámokból finanszírozott tartalmaknak lesz sikere, hiszen miért fizetne valaki például egy videóért, ha ingyen is megnézheti azt. "Amíg a hirdetések nem válnak kellemetlenül hosszúvá és zavaróvá, addig jómagam is inkább az ingyenes verziót választom" - nyilatkozta Ballmer.
A lap megkérdezésére a Microsoft-vezér elmondta még a Yahoo-akvizícióval kapcsolatosan, hogy nem folytatnak tárgyalásokat a keresőcéggel egy teljes felvásárlásról, ám közösen megvizsgálnak másfajta együttműködési lehetőségeket.