Számlázási gondok jelentkeznek a mobiltelefonról elérhető szélessávú internetezés területén - közölte a beérkezett panaszok alapján az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) kedden.
Tájékoztatásuk szerint a mobiltelefonról elérhető szélessávú internetet használó előfizetők esetenként rendkívül nagy összegű számlát kapnak olyan időszakban is, amikor bizonyíthatóan nem használták készüléküket sem internetezésre, sem más infokommunikációs tevékenységre.
Az OFE közlése szerint a magas összegű számlát kapott előfizetők híváslistákkal tudják bizonyítani igazukat, ugyanakkor a mobiltelefon szolgáltatók részletes kimutatásai nem tartalmaznak értékelhető magyarázatot a nagy összegű számlákra.
A civil egyesület kérésére mindhárom mobilszolgáltató csak a számlázási rendszerük intaktságát - azaz harmadik, független fél által hitelesített voltát - bizonygatja, az előfizetők védelmében hozott intézkedésről nem tudtak tájékoztatást adni.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület arra kéri a mobil telefon szolgáltatókat, hogy lelkiismeretesen vizsgálják meg a szélessávú internetezéshez kötődő számlázási anomália okait, és találják meg a védekezést a jelenség ellen.
Az OFE emlékeztet arra, hogy évekkel ezelőtt az internetkorszak kezdetén, az úgynevezett betárcsázó kapcsolatok idején már találkoztak ilyen jelenséggel. Akkor különböző kémvírusok meghatározott kapcsolatokat hoztak létre, kárt okozva ezzel az előfizetőknek és a szolgáltatóknak, végül hosszas vita után - a Nemzeti Hírközlési Hatóság közbejárására - született meg a megnyugtató megoldás.