A DisplaySearch legfrissebb adatai szerint a Dell visszaszerezte második helyét az Acertől a globális noteszgéppiacon, míg a HP szinte bebetonozva őrzi első helyezését.
A Dell jelenleg 15,1 százalékos részesedéssel rendelkezik a világpiacon; utoljára 2006 végén álltak ilyen jól. A Hewlett-Packard eközben nagyjából 20 százalékkal áll az első helyen, a leggyorsabb növekedést azonban nem ők produkálták. Az Asus ugyanis 1,33 millió eladott laptopjával 67 százalékkal múlta felül egy évvel korábbi teljesítményét, de az Apple noteszgépek forgalma is 61 százalékot nőtt, amivel négy negyedév után sikerült a nyolcadikról a hetedik helyre előrelépniük. Az eladott példányszám alapján tehát az idei első negyedévi rangsor a következő:
A piackutató szakembereinek véleménye szerint a Dell jó eredményéhez egyértelműen az járult hozzá, hogy az utóbbi időben a lakossági értékesítést kiterjesztette a hagyományos kiskereskedelmi csatornákra, illetve a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektetett az olyan gyorsan fejlődő térségekre, mint például Kína.