Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy egyelőre nincs konkrét elképzelése arról, milyen konstrukcióban tegyék jövedelmezővé a YouTube videómegosztó oldalt.
Két évvel ezelőtt a Google 1,65 milliárd dollárért vette meg a legnépszerűbb videómegosztó portált, azonban azóta is csak igen óvatosan tűzdelte meg reklámokkal, nehogy elriassza a felhasználókat. A videóklipekbe illesztett hirdetések is csak nemrég jelentek meg az oldalon, ráadásul mindössze a kép alsó harmadában megjelenő feliratok formájában, amelyekről rákattintással lehet a hirdető oldalára jutni. Schmidt ugyanakkor egyáltalán nem volt csalódott, kifejtette ugyanis, hogy egy csöppet sem sürgős nekik a dollár-százmilliók viszontlátása. Amire egyébként szerinte minden lehetőségük megvan, csupán szeretnék úgy megvalósítani, hogy eközben minél kevésbé sértsék a felhasználók érdekeit.